6. októbra tohto roku sa začala testovacia prevádzka vôbec prvého čínskeho maglev vlaku, ktorý bude spájať Changsha South Railway Station to Huanghua International Airport. Dráha tohto vlaku je cca 18 500 metrov a bude sa pohybovať maximálnou rýchlosťou 100km/h. Náklady na tento projekt dosiahli 4,19 mld RMB čo je asi 675 mil. euro. Prepravná kapacita vlaku bude 60 cestujúcich. Japonsko a Nemecko tiež majú takéto technológie už viac ako 30 rokov, ale bohužiaľ som ešte nepočul, že by niekedy v budúcnosti aj chceli postaviť pre verejnosť nejakú funkčnú železnicu.
Vláčík vyrába China CSR Zhuzhou company, štátny podnik.
Letecká linka Chengdu – Beijing odteraz bude prepojená lietadlom ARJ-21 COMAC, prvým čínskym prúdovým lietadlom. Toto lietadlo bolo vyvinuté v rámci 10. čínskej päťročnice. Ako vyzerá toto lietadlo, tak tu je záznam z viedenského letiska.
Ameriku zachvátila vlna chudoby. Čo bolo niekedy nemysliteľné, je dnes skutočnosťou. Bežní američania majú problémy vôbec vyžiť zo svojích príjmov. Ako je to možné, že najvyspelejšia a ekonomicky najsilnejšia krajina sveta má také problémy ako krajiny rozvojového sveta? Video o tomto probléme:
Niektoré média tvrdia, že stačí ešte počkať nejaký čas a RF sa ekonomicky zrúti a nedokáže bojovať ďalej s Ukrajinou. Ja by som tomu akože rozumel, ale nerozumiem tomu, prečo potom ruský rubeľ má hodnotu 77,5/1 americkému doláru na svetovom trhu. Ako je to možné, že po viac ako 3 rokoch vojny ruský rubeľ nekľakol a má hodnotu ako pred špeciálnou vojenskou [...]
Čínska AI spoločnosť DeepSeek nedávno uviedla do prevádzky nové modely, ktoré majú konkurovať GPT-5 a Gemini. Čínsky hráč v oblasti umelej inteligencie, spoločnosť DeepSeek, predstavila dva nové jazykové modely. Ide o základnú verziu DeepSeek-V3.2 a jej vysokovýkonný variant „Special“. Podľa tvrdení spoločnosti majú modely dosahovať alebo dokonca prekonávať [...]
Vďaka za informácie! ...
Celá debata | RSS tejto debaty