6. októbra tohto roku sa začala testovacia prevádzka vôbec prvého čínskeho maglev vlaku, ktorý bude spájať Changsha South Railway Station to Huanghua International Airport. Dráha tohto vlaku je cca 18 500 metrov a bude sa pohybovať maximálnou rýchlosťou 100km/h. Náklady na tento projekt dosiahli 4,19 mld RMB čo je asi 675 mil. euro. Prepravná kapacita vlaku bude 60 cestujúcich. Japonsko a Nemecko tiež majú takéto technológie už viac ako 30 rokov, ale bohužiaľ som ešte nepočul, že by niekedy v budúcnosti aj chceli postaviť pre verejnosť nejakú funkčnú železnicu.
Vláčík vyrába China CSR Zhuzhou company, štátny podnik.
Letecká linka Chengdu – Beijing odteraz bude prepojená lietadlom ARJ-21 COMAC, prvým čínskym prúdovým lietadlom. Toto lietadlo bolo vyvinuté v rámci 10. čínskej päťročnice. Ako vyzerá toto lietadlo, tak tu je záznam z viedenského letiska.
Keď som bol mladý, tak sa ešte na výpočty používali logaritmické tabuľky. Kalkulačky ešte v Československu neboli. Dnes máme dobu, kde sa používa takzvaná umelá inteligencia. Umelá inteligencia je v súčasnosti najrýchlejšie sa šíriacim nástrojom v ľudskej spoločnosti. Je umelá inteligencia naozaj tým za čo ju mnoho ľudí považuje? V posledných rokoch sa umelá [...]
Umelá inteligencia (AI), hlboká syntéza a ďalšie vznikajúce technológie sa rýchlo rozvíjajú a zohrávajú čoraz dôležitejšiu úlohu pri podpore nových kvalitných produktívnych síl a poháňaní vysokokvalitného hospodárskeho a sociálneho rozvoja, pričom zároveň prinášajú veľké pohodlie do každodenného života. Tieto technológie sa však zneužívajú aj na [...]
AI v matematických súťažiach: DeepSeek vs ChatGPT V posledných rokoch sme svedkami toho, ako umelá inteligencia dokáže riešiť zložité matematické problémy, ktoré boli kedysi výlučne doménou ľudí. Medzi najdiskutovanejšie modely v tejto oblasti patria DeepSeek-Math-V2 a ChatGPT-4, ktoré boli testované na viacerých prestížnych matematických súťažiach a benchmarkoch. [...]
Vďaka za informácie! ...
Celá debata | RSS tejto debaty