6. októbra tohto roku sa začala testovacia prevádzka vôbec prvého čínskeho maglev vlaku, ktorý bude spájať Changsha South Railway Station to Huanghua International Airport. Dráha tohto vlaku je cca 18 500 metrov a bude sa pohybovať maximálnou rýchlosťou 100km/h. Náklady na tento projekt dosiahli 4,19 mld RMB čo je asi 675 mil. euro. Prepravná kapacita vlaku bude 60 cestujúcich. Japonsko a Nemecko tiež majú takéto technológie už viac ako 30 rokov, ale bohužiaľ som ešte nepočul, že by niekedy v budúcnosti aj chceli postaviť pre verejnosť nejakú funkčnú železnicu.
Vláčík vyrába China CSR Zhuzhou company, štátny podnik.
Letecká linka Chengdu – Beijing odteraz bude prepojená lietadlom ARJ-21 COMAC, prvým čínskym prúdovým lietadlom. Toto lietadlo bolo vyvinuté v rámci 10. čínskej päťročnice. Ako vyzerá toto lietadlo, tak tu je záznam z viedenského letiska.
V Čínskej ľudovej republike nedávno otvorili najväčšiu železničnú stanicu na svete. Táto stanica je v najväčšom meste sveta a to v Chongqingu. Ako to vyzerá v tomto meste a na železničnej stanici, tak tu je video: https://www.youtube.com/shorts/aGgWe0Nhibk
Keď sa v médiách hovorí o životnej úrovni, najčastejšie sa spomína HDP na obyvateľa. Tento ukazovateľ však môže byť veľmi zavádzajúci. Predstavme si príklad: Krajina A má HDP na obyvateľa 40 000 eur ročne, ale jej národný dôchodok je len 10 000 eur na obyvateľa. Krajina B má HDP na obyvateľa 25 000 eur ročne, no národný dôchodok dosahuje až 20 000 eur na [...]
Vďaka za informácie! ...
Celá debata | RSS tejto debaty