6. októbra tohto roku sa začala testovacia prevádzka vôbec prvého čínskeho maglev vlaku, ktorý bude spájať Changsha South Railway Station to Huanghua International Airport. Dráha tohto vlaku je cca 18 500 metrov a bude sa pohybovať maximálnou rýchlosťou 100km/h. Náklady na tento projekt dosiahli 4,19 mld RMB čo je asi 675 mil. euro. Prepravná kapacita vlaku bude 60 cestujúcich. Japonsko a Nemecko tiež majú takéto technológie už viac ako 30 rokov, ale bohužiaľ som ešte nepočul, že by niekedy v budúcnosti aj chceli postaviť pre verejnosť nejakú funkčnú železnicu.
Vláčík vyrába China CSR Zhuzhou company, štátny podnik.
Letecká linka Chengdu – Beijing odteraz bude prepojená lietadlom ARJ-21 COMAC, prvým čínskym prúdovým lietadlom. Toto lietadlo bolo vyvinuté v rámci 10. čínskej päťročnice. Ako vyzerá toto lietadlo, tak tu je záznam z viedenského letiska.
Československo bolo od svojho vzniku známe silnou tradíciou v automobilovej výrobe. Po druhej svetovej vojne sa u nás vyrábali osobné aj nákladné automobily, dodávky a autobusy, ktoré si držali dobrú povesť doma aj v zahraničí. Až do konca 60. rokov dokázal domáci automobilový priemysel úspešne konkurovať zahraničným výrobcom. Začiatkom 70. rokov však vo svete [...]
Čína a Nemecko prehlbujú finančný dialóg v čase historického obratu v obchode Štvrtý čínsko-nemecký finančný dialóg na vysokej úrovni sa uskutoční 17. novembra v Pekingu. Na jednaní budú spolupredsedávať čínsky podpredseda vlády Che Lifeng a nemecký vicekancelár a minister financií Lars Klingbeil. Tento významný hospodársky dialóg prebieha v období, keď Čína [...]
V roku 1969 požiadal americký reportér jedného vojaka vo vojnovej zóne vo Vietname, aby poslal odkaz budúcim generáciám — správu, ktorá bude určená ľuďom o 50 rokov neskôr. Vojak sa nezamýšľal dlho. Povedal pravdu. Otázka reportéra: „Ak by si mohol poslať jednu správu Američanom do budúcnosti o 50 rokov, aká by bola?“ Vojak odpovedal:„Neposielajte svojich synov [...]
Vďaka za informácie! ...
Celá debata | RSS tejto debaty