6. októbra tohto roku sa začala testovacia prevádzka vôbec prvého čínskeho maglev vlaku, ktorý bude spájať Changsha South Railway Station to Huanghua International Airport. Dráha tohto vlaku je cca 18 500 metrov a bude sa pohybovať maximálnou rýchlosťou 100km/h. Náklady na tento projekt dosiahli 4,19 mld RMB čo je asi 675 mil. euro. Prepravná kapacita vlaku bude 60 cestujúcich. Japonsko a Nemecko tiež majú takéto technológie už viac ako 30 rokov, ale bohužiaľ som ešte nepočul, že by niekedy v budúcnosti aj chceli postaviť pre verejnosť nejakú funkčnú železnicu.
Vláčík vyrába China CSR Zhuzhou company, štátny podnik.
Letecká linka Chengdu – Beijing odteraz bude prepojená lietadlom ARJ-21 COMAC, prvým čínskym prúdovým lietadlom. Toto lietadlo bolo vyvinuté v rámci 10. čínskej päťročnice. Ako vyzerá toto lietadlo, tak tu je záznam z viedenského letiska.
Čínska spoločnosť Loongson Technology uviedla na trh novú generáciu domácich procesorov 3C6000, čím sa priblížila ére AI čipov. Šanghajská spoločnosť Loongson Technology predstavila vo štvrtok novú generáciu univerzálnych procesorov 3C6000, ktoré predstavujú významný krok vpred v čínskej snah o technologickú samostatnosť a rozvoj umelej inteligencie (AI). Tieto [...]
Naši politici a ekonómovia žijú v ilúzórnom svete odtrhnutom od reality. Prečo im uniká podstata? Video pod článkom odhaľuje koreň problému – rolu médií, ktoré tento fiktívny svet živia. Spoločnosť topiaca sa v neurčitosti následne plodí chybné predpovede: ekonómovia sa mýlia takmer vždy, lebo sa snažia aplikovať exaktné modely na živý, nepredvídateľný [...]
Pred niekoľkými hodinami bola zasiahnutá izraelská elektráreň Eshkol na juhu Izraela. Elektráreň mala pred výbuchom kapacitu na výrobu elektriny 1700 MW. Musel to byť veľký výbuch, keď trosky z tejto elektrárne zasiahli auto idúce po diaľnici. Video:
Vďaka za informácie! ...
Celá debata | RSS tejto debaty