6. októbra tohto roku sa začala testovacia prevádzka vôbec prvého čínskeho maglev vlaku, ktorý bude spájať Changsha South Railway Station to Huanghua International Airport. Dráha tohto vlaku je cca 18 500 metrov a bude sa pohybovať maximálnou rýchlosťou 100km/h. Náklady na tento projekt dosiahli 4,19 mld RMB čo je asi 675 mil. euro. Prepravná kapacita vlaku bude 60 cestujúcich. Japonsko a Nemecko tiež majú takéto technológie už viac ako 30 rokov, ale bohužiaľ som ešte nepočul, že by niekedy v budúcnosti aj chceli postaviť pre verejnosť nejakú funkčnú železnicu.
Vláčík vyrába China CSR Zhuzhou company, štátny podnik.
Letecká linka Chengdu – Beijing odteraz bude prepojená lietadlom ARJ-21 COMAC, prvým čínskym prúdovým lietadlom. Toto lietadlo bolo vyvinuté v rámci 10. čínskej päťročnice. Ako vyzerá toto lietadlo, tak tu je záznam z viedenského letiska.
Tu je video, ktoré veľmi pekne vysvetľuje, prečo vlastne na svete sú chudobní ľudia. Ako je to možné, že na svete existuje obrovské množstvo peňazí a predsa existujú miliardy ľudí, ktorí žijú v chudobe a nedostatku. Prečo máme ekonomické krízy? Video, ktoré tieto veci vysvetľuje:
Čína predstavila ultrarýchly 90GHz osciloskop, ktorý prekonáva svetové štandardy Čína v strede oficiálne odhalila prvý domáci ultrarýchly osciloskop s šírkou pásma 90 GHz, ktorý pracuje v reálnom čase. Tento prielom znamená zlom v oblasti vysokokvalitnej elektronickej meracej techniky a ukončuje dlhoročnú závislosť na zahraničných technológiách. Informovala o tom [...]
Nedávno spustili do prevádzky novú železnicu z mesta Beograd do Subotice o dĺžke 183 km. Túto železnicu postavila firma z Čínskej ľudovej republiky. Podľa nového cestovného poriadku vlak prejde túto vzdialenosť za 79 minút. Železnica prechádza cez Novi Sad. Onedlho by sa mala spustiť nová železnica na maďarskej strane a to z Budapešti do Subotice. Srbský úsek železnice [...]
Vďaka za informácie! ...
Celá debata | RSS tejto debaty