6. októbra tohto roku sa začala testovacia prevádzka vôbec prvého čínskeho maglev vlaku, ktorý bude spájať Changsha South Railway Station to Huanghua International Airport. Dráha tohto vlaku je cca 18 500 metrov a bude sa pohybovať maximálnou rýchlosťou 100km/h. Náklady na tento projekt dosiahli 4,19 mld RMB čo je asi 675 mil. euro. Prepravná kapacita vlaku bude 60 cestujúcich. Japonsko a Nemecko tiež majú takéto technológie už viac ako 30 rokov, ale bohužiaľ som ešte nepočul, že by niekedy v budúcnosti aj chceli postaviť pre verejnosť nejakú funkčnú železnicu.
Vláčík vyrába China CSR Zhuzhou company, štátny podnik.
Letecká linka Chengdu – Beijing odteraz bude prepojená lietadlom ARJ-21 COMAC, prvým čínskym prúdovým lietadlom. Toto lietadlo bolo vyvinuté v rámci 10. čínskej päťročnice. Ako vyzerá toto lietadlo, tak tu je záznam z viedenského letiska.
V jednom svojom blogu som sa venoval kontroverznému rozhodnutiu pani prezidentky Čaputovej o pridelení štátnych peňazí mimovládnej organizácii, konkrétne ak sa nemýlim Open Society Foundation, v objeme viac ako 20 miliónov eur. Tieto značné finančné prostriedky daňových poplatníkov putovali do súkromnej organizácie pôsobiacej na Slovensku. Bez ohľadu na ich deklarovanú [...]
Na takúto otázku je potrebné poskytnúť hodnovernú a jednoznačnú odpoveď. Má Dr. Kotlár pravdu? Tvrdí, že vakcíny, ktoré sa používali voči vírusom COVID19, neboli bezpečné a mohli spôsobiť modifikáciu ľudských buniek, ovplyvniť DNA, poprípade následne RNA. Predpokladám však, že výrobcovia takýchto vakcín dôsledne skúmajú ich bezpečnosť, najmä v tomto smere. [...]
Zavedením 125-percentných ciel na čínske výrobky sa Donald Trump pokúsil oslabiť ekonomiku Čínskej ľudovej republiky. Napriek tomu, že export do USA tvorí menej ako 15 percent celkového čínskeho vývozu, ide o značný objem, ktorého dopady nemožno ignorovať. Ironicky, táto ekonomická vojna by sa napokon mohla obrátiť v prospech Číny. Potenciálne obmedzenia na [...]
Vďaka za informácie! ...
Celá debata | RSS tejto debaty