6. októbra tohto roku sa začala testovacia prevádzka vôbec prvého čínskeho maglev vlaku, ktorý bude spájať Changsha South Railway Station to Huanghua International Airport. Dráha tohto vlaku je cca 18 500 metrov a bude sa pohybovať maximálnou rýchlosťou 100km/h. Náklady na tento projekt dosiahli 4,19 mld RMB čo je asi 675 mil. euro. Prepravná kapacita vlaku bude 60 cestujúcich. Japonsko a Nemecko tiež majú takéto technológie už viac ako 30 rokov, ale bohužiaľ som ešte nepočul, že by niekedy v budúcnosti aj chceli postaviť pre verejnosť nejakú funkčnú železnicu.
Vláčík vyrába China CSR Zhuzhou company, štátny podnik.
Letecká linka Chengdu – Beijing odteraz bude prepojená lietadlom ARJ-21 COMAC, prvým čínskym prúdovým lietadlom. Toto lietadlo bolo vyvinuté v rámci 10. čínskej päťročnice. Ako vyzerá toto lietadlo, tak tu je záznam z viedenského letiska.
Inštalovaná kapacita Číny na výrobu elektriny zo zdrojov čistej energie v prvom štvrťroku prudko vzrástla, čo analytici pripisujú rastúcemu domácemu dopytu po elektrine, keďže Čína sa usiluje o vysokokvalitný a ekologický rozvoj. Analytici vyvrátili tvrdenia o „nadmernej kapacite“, ktoré v poslednej dobe presadzovali niektoré západné krajiny, a poznamenali, že takýto [...]
Pozrite si video pod týmto článočkom. Video je vlastne nedávny rozhovor Yanisa Varoufakisa s moderátorom portálu PoliticsJOE o súčasnej sociálno-ekonomickej situácií, dôvody súčasných problémov v západnej spoločnosti.
Na youtube mal Tomáško svoju vlastné videa, ktoré vytvoril pred 8 rokmi. Vtedy to bol ešte taký malý chlapček, mohol mať tak okolo 12 – 14 rokov. Ten chlapček sa staroby nedožil. Prečo sa nechal nalákať na vojnu na Ukrajine? Biť žoldnierom je veľmi nebezpečná práca. Čo na to jeho rodičia?
Podľa posledných údajov NCZI na Slovensku 163 pneumologických a ftizeologických ambulancií, teda 303 lekárov a sestier, vybavilo za rok 763 709 návštev pacientov.
Vďaka za informácie! ...
Celá debata | RSS tejto debaty