Amerika veľmi schudobnela, ako sa to dá vysvetliť?

28. apríla 2016, stan021, Akadémia Vasiľa Biľaka Boj proti koľektívnej hlupote Životná úroveň

Týmto článkom by som chcel poukázať na reálnu kúpnu silu amerických spotrebiteľov a to v oblasti nových osobných automobilov. USA boli počas celého 20. storočia symbolom prosperujúcej spoločnosti, spoločnosti, kde početná stredná trieda si dokázala kupovať nové osobné autá a to v takých množstvách ako nikde inde na svete. Veď už v roku 1951 si americkí zákazníci kúpili 5,2 mil. nových osobných automobilov. Na tú dobu to bolo závratné číslo, keďže celosvetovo sa vyrábalo oveľa menej osobných automobilov ako je tomu dnes. Minulý rok sa vo svete vyrobilo 68,5 mil. osobných automobilov. Koľko sa z vyrobených osobných automobilov predalo v USA? Len 7.7 mil., čo je veľmi málo, keď to porovnáme s prosperujúcimi rokmi v minulom storočí. Amerika schudobnela, obyvatelia už nemajú takú reálnu kúpnu silu ako v minulosti. Veľmi pekný prehľad o predaji nových osobných automobilov v Amerike nám dáva tabuľka pod týmto článkom. Skúste sa zamyslieť nad tým, ako v skutočnosti Amerika schudobnela. Kde sú tie „zlaté časy“, keď si aj priemerný američan, člen americkej strednej triedy dokázal kúpiť nový osobný automobil. Ako sa to dá vysvetliť? Inflácia hodnoty peňazí, stále sa zmenšujúca stredná trieda, ktorá si môže dovoliť kúpiť nový osobný automobil. V krajine kde HDP na jedného obyvateľa je viac ako 46 000 USD je to katastrofálny výsledok. Veď v roku 1970 bol HDP v USA na jedného obyvateľa necelých 5000 USD.

AutoUSA1951-2015-C-page-001