Prečo Deutsche Bahn nakupuje kolesá v Čínskej Ľudovej Rep. ?
Nemecké železnice sa rozhodli nakupovať železničné kolesá od čínskej štátnej firmy Magang. Magang vyrába železničné kolesá viac ako 50 rokov a toto je prvá dodávka železničných kolies pre vysokorýchostné vlaky DB. Čo viedlo DB k nakupovaniu týchto kolies práve v ČĽR? Kvalita? Cena? Nedávno DB kúpili niekoľko hybridných lokomotív tiež od výrobcu z ČĽR. Žeby v takomto obchode rozhodovala čínska kvalita a precíznosť? Alebo cena? Podľa mňa to je celková kvalita za rozumnú cenu.
08.10.2025
Nedávno spustili do prevádzky novú železnicu z mesta Beograd do Subotice o dĺžke 183 km. Túto železnicu postavila firma z Čínskej ľudovej republiky. Podľa nového cestovného poriadku vlak prejde túto vzdialenosť za 79 minút. Železnica prechádza cez Novi Sad. Onedlho by sa mala spustiť nová železnica na maďarskej strane a to z Budapešti do Subotice. Srbský úsek železnice [...]
06.10.2025
Nemecko bolo dlhé roky ekonomickým motorom Európskej únie. Dnes sa však čoraz viac ukazuje, že jeho hospodárstvo stráca dynamiku. Slovenská republika je na nemeckú ekonomiku výrazne naviazaná, čo sa odráža aj na našom raste a stabilite. Ak sa Nemecko mení na „papierového ekonomického tigra“, ťahá so sebou nadol aj krajiny, ktoré sú s ním úzko prepojené – vrátane [...]
27.09.2025
Československá socialistická republika a elektronika.
Zabudli ste na Dargov 8O km v priemere. Proč ...
10 nejrychlejších vlaků podle provozní rychlosti:... ...
CRH 6 je druhý čistě čínský rychlovlak. ...
TGV (z fr. Train à Grande Vitesse, doslova: ...
Nuž nie je to rozumná kvalita za rozumnú cenu. ...
Celá debata | RSS tejto debaty