Prečo Deutsche Bahn nakupuje kolesá v Čínskej Ľudovej Rep. ?
Nemecké železnice sa rozhodli nakupovať železničné kolesá od čínskej štátnej firmy Magang. Magang vyrába železničné kolesá viac ako 50 rokov a toto je prvá dodávka železničných kolies pre vysokorýchostné vlaky DB. Čo viedlo DB k nakupovaniu týchto kolies práve v ČĽR? Kvalita? Cena? Nedávno DB kúpili niekoľko hybridných lokomotív tiež od výrobcu z ČĽR. Žeby v takomto obchode rozhodovala čínska kvalita a precíznosť? Alebo cena? Podľa mňa to je celková kvalita za rozumnú cenu.
20.05.2025
Súčasné médiá často naznačujú, že za zlú ekonomickú situáciu štátu je zodpovedná súčasná koalícia. Faktom však zostáva, že štátny dlh vzrástol z 48 % HDP v roku 2019 na 58,4 % v roku 2020, a v roku 2021 dosiahol rekordných 60,2 %. Súčasná vláda hľadá spôsoby, ako tento dlh znížiť, čo je náročná úloha. Potenciálnym prínosom by mohli byť čínske [...]
16.05.2025
Na internete som našiel zaújmavé video od profesora ekonómie Richarda Wolffa. Vo videu vysvetľuje, prečo majú číňania vysokorýchlostné železnice a prečo takéto niečo nie je v USA. Kde je dôvod? Pozrite si nasledujúce video: https://www.youtube.com/shorts/kNxN-T_0-GA
27.04.2025
V dialógu s bývalým gréckym ministrom financií Yanisom Varoufakisom sa Jeffrey Sachs venuje mylnej americkej predstave o víťazstve v obchodnej vojne s Čínskou ľudovou republikou a zároveň analyzuje otázku, či by sa Taiwan mohol stať „druhou Ukrajinou“. Obe tieto kľúčové témy rozoberá priložené video. Nech sa páči:
Zabudli ste na Dargov 8O km v priemere. Proč ...
10 nejrychlejších vlaků podle provozní rychlosti:... ...
CRH 6 je druhý čistě čínský rychlovlak. ...
TGV (z fr. Train à Grande Vitesse, doslova: ...
Nuž nie je to rozumná kvalita za rozumnú cenu. ...
Celá debata | RSS tejto debaty