Filipíny oficiálne predávajú otrokov, je toto 21. storočie?
2. októbra 2018 18:51,
Prečítané 2 192x,
stan021,
Nezaradené
Viete o tom, že Filipíny predávajú svojích občanov ako otrokov námorným prepravným spoločnostiam? Okolo 40% všetkých pracovníkov v námornej nákladnej doprave vo svete sú práve filipínci. Drvivá väčšina prepravných lodí sa plaví pod libérijskou, panamskou alebo zástavou mashalových ostrovov. Čiže právny systém na týchto lodiach je pod kuratelou týchto krajín. Tieto námorné prepravné spoločnosti zamestnávajú najchudobnejších ľudí na tejto planéte, aby tak znížili režijné náklady na týchto lodiach. Tento stav otvorene podporuje vláda Filipínskej republiky, ktorá takto vyváža lacnú pracovnú silu do zahraničia. Podľa môjho názoru by sa takéto veci v 21. storočí nemali stávať. Mali by sme bojovať proti novodobému obchodu s ľudskou pracovnou silou. Bohužiaľ v OSN sa takéto veci vôbec neriešia. Kto je za?
20.05.2025
Súčasné médiá často naznačujú, že za zlú ekonomickú situáciu štátu je zodpovedná súčasná koalícia. Faktom však zostáva, že štátny dlh vzrástol z 48 % HDP v roku 2019 na 58,4 % v roku 2020, a v roku 2021 dosiahol rekordných 60,2 %. Súčasná vláda hľadá spôsoby, ako tento dlh znížiť, čo je náročná úloha. Potenciálnym prínosom by mohli byť čínske [...]
16.05.2025
Na internete som našiel zaújmavé video od profesora ekonómie Richarda Wolffa. Vo videu vysvetľuje, prečo majú číňania vysokorýchlostné železnice a prečo takéto niečo nie je v USA. Kde je dôvod? Pozrite si nasledujúce video: https://www.youtube.com/shorts/kNxN-T_0-GA
27.04.2025
V dialógu s bývalým gréckym ministrom financií Yanisom Varoufakisom sa Jeffrey Sachs venuje mylnej americkej predstave o víťazstve v obchodnej vojne s Čínskou ľudovou republikou a zároveň analyzuje otázku, či by sa Taiwan mohol stať „druhou Ukrajinou“. Obe tieto kľúčové témy rozoberá priložené video. Nech sa páči:
Celá debata | RSS tejto debaty