Žlté vesty, chudoba vo Francúzsku.

Žlté vesty protestujú vo Francúzsku už celý mesiac. Títo ľudia poukazujú na zlú ekonomickú situáciu v dnešnom Francúzsku. Bežný občan vo Francúzsku po zaplatení režijných nákladov v súčasnosti nevie slušne prežiť.

Chudoba je celkovým problémom kapitalizmu. Ako to riešiť? Niekedy v minulosti keď sa zadĺžila krajina, tak takáto krajina predala časť svojho územia bohatšiej krajine. Francúzsko to urobilo napr. predajom amerických kolónii, Rusko predajom Aljašky a pod. a tak sa dalo vyhnúť štátnemu krachu. Dnes nie je možné štátny dlh vymáhať od „bohatých“, keďže bohatí ľudia si svoje dane „optimalizujú“. Práve v tomto je problém. Štát má réžiu a túto réžiu musí dotovať takzv. „stredná trieda“. Stredná trieda sú vlastne pracujúci ľudia, ktorí daňami držia štát. Jeden nemecký bankér povedal Talianom, keď chceli mať na budúci rok vyšší deficit, tak aby si tie peniaze  „vymáhali“ od bohatých a nie od eurozóny. Na jednej strane chceme mať fungujúci štát, ktorý funguje aj v sociálnej oblasti a na druhej strane je daňový systém. Jednoducho štát má len toľko peňazí na svoju prevádzku koľko ich na daniach, clách a poplatkoch vyzbiera. Zadlžovanie štátu je obrovský problém. Také štáty ako Grécko, Francúzsko, Taliansko, Belgicko atď sú prakticky v štátnom krachu. Tieto štáty nie sú schopné vlastnými silami sa dostať z finančných problémov. Je to začarovaný kruh. Počas posledných cca 300 rokov sa štátne dlhy vymazávali hlavne cez vojny a potom aj cez infláciu. Dnes už vojny neprichádzajú do úvahy, tak do úvahy prichádza inflácia. Veľmi razantná inflácia by mohla túto situáciu vyriešiť. Či bude ochota to urobiť? Ukazuje sa, že kapitalizmus má gigantické problémy s prežitím.

Beograd – Subotica, nová železnica v prevádzke.

08.10.2025

Nedávno spustili do prevádzky novú železnicu z mesta Beograd do Subotice o dĺžke 183 km. Túto železnicu postavila firma z Čínskej ľudovej republiky. Podľa nového cestovného poriadku vlak prejde túto vzdialenosť za 79 minút. Železnica prechádza cez Novi Sad. Onedlho by sa mala spustiť nová železnica na maďarskej strane a to z Budapešti do Subotice. Srbský úsek železnice [...]

Ekonomický rast Slovenska a celej EÚ stojí na Nemecku.

06.10.2025

Nemecko bolo dlhé roky ekonomickým motorom Európskej únie. Dnes sa však čoraz viac ukazuje, že jeho hospodárstvo stráca dynamiku. Slovenská republika je na nemeckú ekonomiku výrazne naviazaná, čo sa odráža aj na našom raste a stabilite. Ak sa Nemecko mení na „papierového ekonomického tigra“, ťahá so sebou nadol aj krajiny, ktoré sú s ním úzko prepojené – vrátane [...]

Ako sme v bývalej ČSSR CPU integrované obvody vyrábali.

27.09.2025

Československá socialistická republika a elektronika.

orbán

Nemecký europoslanec podal trestné oznámenie na Orbána za kybernetický útok

15.10.2025 14:19

Politik v Európskom parlamente zastupuje nemeckú stranu Zelených a tvrdí, že hackeri sa minulý rok neúspešne pokúsili do jeho zariadení nainštalovať spyware.

Ľudovít Makó

Makóa uplatil skoro pol miliónom eur. Podnikateľ napokon do väzenia nejde, dostal podmienku

15.10.2025 13:59

Podľa predsedu senátu Patrika Príbelského mala na rozhodnutie vplyv aj novelizácia Trestného zákona.

Peter Kotlár

Hoaxy, kukurica, „tučík“. Polícia začala pre Kotlárove výroky trestné stíhanie, Cigánikova ho počastovala. Takáč: Je to slušný človek

15.10.2025 13:22, aktualizované: 14:18

Exministerka Kolíková poukázala tiež na to, že Kotlárovi pomáha Štefan Harabin.

stan021

Masmédia bársčo napíšu a bársčo povedia.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,007
Celková čítanosť: 3381534x
Priemerná čítanosť článkov: 3358x

Autor blogu

Archív

Odkazy