Laos má novú železnicu. Železničné prepojenie s Čínou.
5. decembra 2021 09:51,
Prečítané 2 811x,
stan021,
Nezaradené
Nedávno spustili do prevádzky novú železnicu, ktorá vedie z Čínskej Ľudovej rep. do Laosu. Železnica je dlhá 1035km a prepája Kunming a hlavné mesto Vientiane. Železnica spĺňa všetky železničné čínske normy. Stavba železnice sa zaplatí z poplatkov jej používania a tak nezaťažuje štátny rozpočet Laosu. Železnica by mala pokračovať cez Thajsko a Malajziu do Singapúru. Keďže Thajsko a Malajzia sú chudobné krajiny, dá sa predpokladať, že to postaví len Čína ak bude ochota. Rozhodne by takáto železnica prepájajúca juhovýchodnú Áziu bola ekonomickým prínosom pre tento región.
Ameriku zachvátila vlna chudoby. Čo bolo niekedy nemysliteľné, je dnes skutočnosťou. Bežní američania majú problémy vôbec vyžiť zo svojích príjmov. Ako je to možné, že najvyspelejšia a ekonomicky najsilnejšia krajina sveta má také problémy ako krajiny rozvojového sveta? Video o tomto probléme:
Niektoré média tvrdia, že stačí ešte počkať nejaký čas a RF sa ekonomicky zrúti a nedokáže bojovať ďalej s Ukrajinou. Ja by som tomu akože rozumel, ale nerozumiem tomu, prečo potom ruský rubeľ má hodnotu 77,5/1 americkému doláru na svetovom trhu. Ako je to možné, že po viac ako 3 rokoch vojny ruský rubeľ nekľakol a má hodnotu ako pred špeciálnou vojenskou [...]
Čínska AI spoločnosť DeepSeek nedávno uviedla do prevádzky nové modely, ktoré majú konkurovať GPT-5 a Gemini. Čínsky hráč v oblasti umelej inteligencie, spoločnosť DeepSeek, predstavila dva nové jazykové modely. Ide o základnú verziu DeepSeek-V3.2 a jej vysokovýkonný variant „Special“. Podľa tvrdení spoločnosti majú modely dosahovať alebo dokonca prekonávať [...]
A slovaci maju caputovu ...
Pre toho, ktorý oficiálne uznáva JEDNU ČÍNU ?... ...
jáááj, takto som spôsobila to nedorozumenie,... ...
Teda tu si myslela Japonsko a nakoniec to bola... ...
pre europana su jeho formulacie ako "v... ...
Celá debata | RSS tejto debaty