Laos má novú železnicu. Železničné prepojenie s Čínou.
5. decembra 2021 09:51,
Prečítané 2 562x,
stan021,
Nezaradené
Nedávno spustili do prevádzky novú železnicu, ktorá vedie z Čínskej Ľudovej rep. do Laosu. Železnica je dlhá 1035km a prepája Kunming a hlavné mesto Vientiane. Železnica spĺňa všetky železničné čínske normy. Stavba železnice sa zaplatí z poplatkov jej používania a tak nezaťažuje štátny rozpočet Laosu. Železnica by mala pokračovať cez Thajsko a Malajziu do Singapúru. Keďže Thajsko a Malajzia sú chudobné krajiny, dá sa predpokladať, že to postaví len Čína ak bude ochota. Rozhodne by takáto železnica prepájajúca juhovýchodnú Áziu bola ekonomickým prínosom pre tento región.
V dialógu s bývalým gréckym ministrom financií Yanisom Varoufakisom sa Jeffrey Sachs venuje mylnej americkej predstave o víťazstve v obchodnej vojne s Čínskou ľudovou republikou a zároveň analyzuje otázku, či by sa Taiwan mohol stať „druhou Ukrajinou“. Obe tieto kľúčové témy rozoberá priložené video. Nech sa páči:
Čína od roku 2024 vyrobila takmer 100 robotických produktov s umelou inteligenciou (AI), čím si zabezpečila 70 percent svetového trhu, a budúce vyhliadky čínskeho priemyslu robotov s umelou inteligenciou (AI) sú široké, uviedol v sobotu Du Guangda, úradník Ministerstva priemyslu a informačných technológií (MIIT). Čína je jedinou krajinou na svete s kompletným priemyselným [...]
Čína sa v súčasnosti stala najväčším svetovým držiteľom patentov na umelú inteligenciu (UI) a vlastní asi 60 percent globálnych patentov týkajúcich sa umelej inteligencie. Umelá inteligencia je kľúčovou hnacou silou v novej vlne technologickej revolúcie a priemyselnej transformácie a čínsky sektor UI vykazuje silné tempo rozvoja, povedal Shen Changyu, šéf Čínskej [...]
A slovaci maju caputovu ...
Pre toho, ktorý oficiálne uznáva JEDNU ČÍNU ?... ...
jáááj, takto som spôsobila to nedorozumenie,... ...
Teda tu si myslela Japonsko a nakoniec to bola... ...
pre europana su jeho formulacie ako "v... ...
Celá debata | RSS tejto debaty