Laos má novú železnicu. Železničné prepojenie s Čínou.
5. decembra 2021 09:51,
Prečítané 2 346x,
stan021,
Nezaradené
Nedávno spustili do prevádzky novú železnicu, ktorá vedie z Čínskej Ľudovej rep. do Laosu. Železnica je dlhá 1035km a prepája Kunming a hlavné mesto Vientiane. Železnica spĺňa všetky železničné čínske normy. Stavba železnice sa zaplatí z poplatkov jej používania a tak nezaťažuje štátny rozpočet Laosu. Železnica by mala pokračovať cez Thajsko a Malajziu do Singapúru. Keďže Thajsko a Malajzia sú chudobné krajiny, dá sa predpokladať, že to postaví len Čína ak bude ochota. Rozhodne by takáto železnica prepájajúca juhovýchodnú Áziu bola ekonomickým prínosom pre tento región.
Najvýkonnejšia plávajúca pobrežná veterná turbína na svete s výrobnou kapacitou 20 megawattov zišla z výrobnej linky v meste Yancheng v provincii Ťiang-su vo východnej Číne, uviedol popredný výrobca vlakov CRRC v krajine. Corporation Limited (CRRC). Veterná turbína, nezávisle vyvinutá Čínou, má veterné koleso s priemerom 260 metrov a zametanou plochou 53 100 metrov [...]
Na Slovensku máme železnice, na ktorých vlaky dosahujú maximálnu rýchlosť 160 km/h. Dôvodom je, že nám chýbajú stavebné technológie na výstavbu vysokorýchlostných železníc. Ako sa takéto železnice stavajú, ukazuje video pod týmto článkom. Mali by sme sa inšpirovať pokročilou čínskou technológiou, ktorá nám môže pomôcť pri výstavbe vysokorýchlostných tratí. [...]
Vláda Slovenskej republiky plánuje vyslať ekonomického diplomata do Thajska s cieľom posilniť hospodársku výmenu medzi SR a Thajskom. V roku 2023 sme s touto exotickou krajinou dosiahli obchodný obrat vo výške 466 miliónov eur. Snažím sa odhadnúť, čo vlastne do Thajska vyvážame, no myslím si, že najväčší problém spočíva inde. Takmer všetky ekonomicky významné firmy [...]
A slovaci maju caputovu ...
Pre toho, ktorý oficiálne uznáva JEDNU ČÍNU ?... ...
jáááj, takto som spôsobila to nedorozumenie,... ...
Teda tu si myslela Japonsko a nakoniec to bola... ...
pre europana su jeho formulacie ako "v... ...
Celá debata | RSS tejto debaty