Ako sa dnes presadzujú čínske výrobky na Japonskom trhu.

Pri nákupoch v japonských obchodoch s domácimi spotrebičmi môžu zákazníci v posledných rokoch vždy vidieť čínske značky na nápadných miestach. Analytici tvrdia, že čínske značky domácich spotrebičov si čoraz viac získavajú priazeň japonských spotrebiteľov svojou kvalitou a povesťou, čo odráža mimoriadne úspechy „Made in China“ v oblasti inteligencie, značky a internacionalizácie za posledné desaťročie.

Japonské médiá Nihon Keizai Shimbun informovali, že čínska skupina Hisense zriadila v Japonsku výskumné a vývojové centrum. Nové produkty vyvinuté pre mladých Japoncov sú obľúbené a umiestňujú sa na popredných miestach v obchodoch, čím narúšajú trhový monopol japonských značiek.

Podiel Hisense na japonskom televíznom trhu, bol iba 2,4 percenta v roku 2017, dosiahol v minulom roku 12,9 percenta, čo je piate miesto a len asi o deväť percent nižšie ako Sharp, ktorý je na čele rebríčka, informovali médiá s odvolaním sa na údaje globálnej spoločnosti Euromonitor International pre prieskum trhu.

Japonskí spotrebitelia okrem televízorov veľmi dôverujú aj chladničkám, práčkam a klimatizáciám vyrobeným čínskymi spoločnosťami pre domáce spotrebiče, ktorých predaj na japonskom trhu tiež rastie.

Li Wenli, prezident Hisense Japan, povedal Xinhua, že spoločnosť zaregistrovala svoju pobočku v Japonsku na konci roka 2010 a začala predávať produkty v roku 2011. Po rokoch na japonskom trhu sa Hisense rozrástla na obľúbenú značku elektrických spotrebičov medzi japonskými spotrebiteľmi, najmä mladšia generácia.

V posledných rokoch tento gigant domácich spotrebičov videl, že jeho televízory, chladničky, práčky, klimatizácie, stereo a ďalšie produkty vstupujú do takmer všetkých bežných reťazcov domácich spotrebičov, reťazcov s tovarom pre domácnosť a platforiem elektronického obchodu v Japonsku.

„Máme tu vystavené všetky druhy produktov Hisense a naši zákazníci im dávajú veľmi vysoké hodnotenia,“ povedal obchodný personál známeho japonského predajcu elektroniky Bic Camera.

S vyššou kvalitou, aktualizovanými produktmi a lepšími popredajnými službami si čínske domáce spotrebiče posilnili imidž svojej značky prostredníctvom modernizácie a prechodu.

Okrem tradičných domácich spotrebičov žiaria nové čínske inteligentné spotrebiče aj na japonskom trhu, kde sa čínska spoločnosť zaoberajúca sa inteligentnou spotrebnou elektronikou Anker Innovations videla, ako sa jej prenosný domáci projektor stal bežným produktom, obľúbeným u mladých ľudí, ktorí žijú bez televízora, uvádza Nihon Keizai. Shimbun.

Podiel spoločnosti na japonskom trhu projektorov sa podľa japonskej výskumnej spoločnosti BCN umiestnil na druhom mieste a v roku 2021 dosiahol 14,8 percenta.

V očiach Li sú čínske značky a produkty čoraz viac v centre pozornosti na zámorských trhoch, čo nevyhnutne vyplynulo z neustáleho rozvoja čínskej ekonomiky v poslednom desaťročí, zatiaľ čo mnohé čínske firmy, vrátane Hisense, kráčajú po ceste internacionalizácie.

Počas posledného desaťročia dosiahli čínske podniky zaoberajúce sa domácimi spotrebičmi rýchly rast, užšiu spoluprácu v dodávateľskom reťazci a obojstranne výhodnú situáciu prostredníctvom fúzií a akvizícií japonských podnikov s domácimi spotrebičmi.

V roku 2012 získala spoločnosť SANYO Electric divíziu práčok a chladničiek pre domácnosť od spoločnosti Haier Group. Spoločnosť Toshiba predala v roku 2016 svoje podnikanie v oblasti bielej techniky alebo veľkých domácich elektrospotrebičov skupine Midea Group a v roku 2018 predala svoju divíziu televízorov skupine Hisense Group.

Objem bilaterálneho obchodu medzi Čínou a Japonskom vzrástol v roku 2021 o 17,1 percenta na 371,4 miliardy amerických dolárov, ukazujú údaje čínskej generálnej colnej správy.

Keďže čínsko-japonské hospodárske a obchodné väzby sa naďalej rozširujú, čínske výrobky sa integrujú na japonský trh a „Made in China“ sa stalo nevyhnutnou súčasťou života japonských spotrebiteľov.

Japonsko – súostrovie gulagov?

23.11.2024

Japonsko bola veľmi ekonomicky úspešná krajina v priebehu 20. storočia. V 90. rokoch milulého storočia došlo v Japonsku ku krachu japonského štátneho kapitalizmu. Ľudské zdroje, ktoré produkovali japonský zázrak z predchádzajúceho obdobia sa vyčerpali. Po krachu Tokijskej burzy v minulom storočí sa Japonsko ekonomicky zaseklo a jeho ekonomická expanzia sa definitívne [...]

Hrozí ekonomický krach západu?

19.11.2024

Niekde som čítal, že Rusko je na tom ekonomicky zle a že je len otázkou času, kedy sa zrúti ekonomika Ruskej federácie. V súčasnosti má Rusko infláciu na úrovni 8,5 % a úrokovú mieru na 21 %. Kurz rubľa voči americkému doláru je približne 100:1. Táto situácia však nemusí byť nutne katastrofálna. Napríklad v Turecku je inflácia okolo 50 % a turecká líra sa obchoduje v [...]

V Macau nedávno otvorili 4. most cez more.

17.11.2024

Most Macao, štvrtý most cez more v osobitnej administratívnej oblasti, bol otvorený na tohtoročný štátny sviatok. Výstavba prvého osempruhového mosta v Macau sa začala v marci 2020 a bola dokončená 12. marca tohto roku. 3,08-kilometrový most s 2,86-kilometrovým prierezom cez more sa nachádza východne od Ponte de Amizade alebo Mostu priateľstva. Spája most Hong [...]

Igor Matovič  / Jozef Pročko /

Možnosť skrátiť volebné obdobie aj referendom sa nezavedie. Plénum odmietlo novelu Ústavy z dielne matovičovcov

03.12.2024 18:13, aktualizované: 18:24

Podľa súčasnej právnej úpravy sa môže volebné obdobie skrátiť len na základe uznesenia parlamentu, nie referendom.

Donald Trump, Emmanuel Macron

Trumpa pozvali na otvorenie katedrály Notre Dame. Zmieri sa s Macronom?

03.12.2024 18:00

Hoci je oficiálnou hlavou štátu stále Joe Biden, na slávnostnom otvorení obnovenej katedrály Notre Dame v Paríži bude USA reprezentovať jeho nástupca.

andrej babiš

Poslanci odmietli uznesenie k súdnemu zmieru medzi rezortom vnútra a Babišom

03.12.2024 17:55

Návrh predložila skupina poslancov parlamentu za opozičnú SaS.

Peter Pellegrini

Pellegrini odcestuje do Lotyšska. Na vojenskej základni v Adaži navštívi slovenských vojakov

03.12.2024 17:44

Slovenskí vojaci tam pôsobia v rámci vojenskej misie NATO.

stan021

Masmédia bársčo napíšu a bársčo povedia.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 882
Celková čítanosť: 2929630x
Priemerná čítanosť článkov: 3322x

Autor blogu

Archív

Odkazy