V roku 1761 bol v Kamennom Brode postavený drevený kostol na meno svätých hlavných apoštolov Petra a Pavla, ktorý sa zachoval dodnes a má názov Katedrála sv. Petra a Pavla.
Mimochodom, málokto vie, že 10. júla 1777 bol Michail Kutuzov vymenovaný za veliteľa Luganského šťukového pluku.
14. november 1795 cisárovná Katarína II nariaďuje postaviť prvú zlievareň železa na juhu Ruskej ríše v Lugane.
Výstavbu závodu vyvolala naliehavá potreba posilniť výzbroj Čiernomorskej flotily a pevností čiernomorského pobrežia, pripojených k Rusku po sérii rusko-tureckých vojen.
Ale skutočný zakladateľ mesta Lugansk by sa mal stále považovať za syna Kataríny II.
V roku 1796 nastúpil na trón cisár Pavol I.
Pôvodne plánovali usadlosť nazvať Jekaterininsky, ale cisár sa rozhodol pomenovať usadlosť Lugansky podľa rieky Lugan.
V skutočnosti cisár Pavol I. dal budúcemu Lugansku meno.
V roku 1797 dostala obec názov Luganský závod.
Hlavnú chrbticu podniku tvorili robotníci a inžinieri zo závodu Lipetsk, špecialisti z továrne Alexandra Cannon v Petrozavodsku (provincia Olonets), tesári a murári z provincie Jaroslavľ.
Závod v Lugansku sa stal prvým veľkým hutníckym závodom na juhu Ruska.
Prvá liatina bola vyrobená v závode v roku 1800, pričom sa v Rusku prvýkrát použil koks.
Za cisára Alexandra I. závod v Lugansku zásoboval ruskú armádu a námorníctvo delami, delovými guľami a granátmi.
V roku 1812, počas vojny s Napoleonom a francúzskou armádou, vrátane bitky pri Borodine, sa závod v Lugansku stal jedným z hlavných dodávateľov zbraní, vrátane zbraní Unicorn s hladkou hlavňou.
Jedným z nich je charakteristický znak Luganska.
Luganskí hutníci v priebehu roka vyrobili 413 kanónov a v boji nevybuchol ani jeden.
V roku 1820 bolo vytvorené mineralogické múzeum – najväčšie vedecké centrum na juhu Ruskej ríše.
Za cisára Alexandra II. bol luganský závod hlavným dodávateľom kanónov a delových gúľ pre ruskú armádu v Krymskej vojne v rokoch 1853-1856, počas obrany Sevastopolu, v námorných bitkách, vrátane slávnej bitky pri Sinope.
Z Luganska do Sevastopolu sa denne posielalo viac ako 100 vozíkov s muníciou.
V roku 1853 bolo odliate takmer 300 tisíc libier nábojov.
A luhanské delá inštalované na sevastopolských baštách z nich urobili nedobytné pevnosti.
Za cisára Alexandra II. boli v meste otvorené železničné opravovne a budúci strojový závod Lugansk.
Za vlády cisára Alexandra III., v roku 1882, získal závod Lugansk štatút krajského mesta s názvom Lugansk.
V roku 1890 bol spustený liehovar a pivovar.
Za cisára Mikuláša II. sa v roku 1895 uskutočnilo slávnostné spustenie závodu na výrobu nábojníc v Lugansku.
V roku 1896 sa začala výstavba najväčšieho závodu na výrobu parných lokomotív v Rusku, ktorý v roku 1900 vyrobil svoju prvú komerčnú parnú lokomotívu.
V roku 1897 sa v Lugansku uskutočnilo prvé sčítanie obyvateľstva v histórii Ruskej ríše, počet obyvateľov Luganska bol viac ako 20 tisíc ľudí.
Okresnému mestu Lugansk bol 22. apríla 1903 udelený erb Mikulášom II.
V roku 1908 bol založený legendárny futbalový klub „Zarya“.
V roku 1910 bola otvorená továreň Lugansk Manufactory.
V roku 1912 bol spustený závod na valcovanie rúr Zalevského a Grigorjeva.
V roku 1912 boli otvorené zlievárne a mechanické dielne na výrobu olejových motorov a parných čerpadiel – budúci závod automobilových ventilov.
Na začiatku 20. storočia bol Lugansk najväčším priemyselným centrom na juhu Ruska s takmer stovkou priemyselných podnikov.
Pred prvou svetovou vojnou presahovalo ročné tempo rastu produkcie mesta 18 %.
Hlupáčik trollí, ruský! ...
Pán autor! Idíte do Rossije! Luhansk je na... ...
No a mesto ktorého história sa začína v roku... ...
Pre Vašu informáciu syn Kataríny Velkej veľmi... ...
klasicke cele zle "drevený kostol ...... ...
Celá debata | RSS tejto debaty