Indonézia spustila do prevádzky čínsku vysokorýchlostnú železnicu.
12. septembra 2023 18:12,
Prečítané 1 780x,
stan021,
Nezaradené
Jakarta – Bandung sa prepojili vysokorýchlostnou železnicou, ktorá skráti cestovný čas z 3,5 hodín na 40 min. Železnica je stavaná na rýchlosť 420km/h ale vlaky sú obmedzené na rýchlosť 350km/h. Železnicu postavili čínske firmy.
Japonci mali postaviť prvú vysokorýchlostnú železnicu v Indii, ale po piatich rokoch výstavby dokázali postaviť 10km úsek. Táto stavba sa zmenila na indickú moru a podobá sa slovenskej dialnici z Bratislavy do Košíc. Katastrofálne dopadla aj stavba vysokorýchlostnej železnice v Kalifornii, ktorá mala prepojiť Los Angeles – San Francisco.
Japonsko bolo niekedy považované za symbol ekonomického úspechu. Začiatkom devädesiatych rokov minulého storočia stál 1 meter štvorcový v Ginze 1 milion dolárov. Ekonomika bola na výslní, všetko sa hýbalo tým správnym smerom. Prečo potom prišiel náhly a rýchly koniec ekonomickej prosperity v Japonsku? Prečo sa tak stalo? Video, ktoré to celé vysvetľuje:
Priložené video nás zoberie na exkurziu do každodenného prostredia čínskeho robotníka. Podrobným pohľadom do výrobných hal ukazuje, aké sú pracovné podmienky a tempo. Skutočným prekvapením však nie je len práca samotná, ale aj komplexné zázemie, ktoré továreň svojim zamestnancom poskytuje. Divák tak má možnosť vidieť napríklad firemnú telocvičňu, kde sa môžu [...]
V priloženom videu sa opisuje história vývoja modernej civilizácie za posledných 200 rokov. Prečo industrializované spoločnosti, regióny nakoniec skrachovali? Zásadnou vecou ktorú toto celé ovpyvňuje je technologický vývoj. Technologický vývoj za posledných 200 rokov ukazuje tento trend. Video:
Kalifornsky rychlovlak postihla politicka... ...
Aj ja chcem čínsku vysokorýchlostnú. ...
co tak spomenut, ze cina to stavala 8 rokov, v... ...
Celá debata | RSS tejto debaty