Utorok a stredu sa v Taliansku stretli ministri obchodu skupiny G7, na ktorých sa opäť sústredili témy súvisiace s Čínou – vrátane obáv z takzvanej nadmernej kapacity v čínskom sektore nových energetických vozidiel (NEV). Britský minister obchodu Jonathan Reynolds uviedol, že Spojené kráľovstvo v súčasnosti neplánuje uvaliť prísne clá na čínske dovozy elektrických vozidiel, ale podľa mediálnej správy zostane „bdelé“. Reynolds na stretnutí povedal, že diskutoval s európskymi kolegami o rozhodnutí EÚ uvaliť clá na čínske elektromobily, informoval denník Financial Times. Nový minister práce naznačil kolegom, že hoci bol znepokojený, podľa správy neplánuje bezprostredne začať formálne vyšetrovanie čínskeho dovozu elektrických vozidiel. Je nepravdepodobné, že Spojené kráľovstvo bude nasledovať príklad EÚ pri uvalení dodatočných ciel na čínsky dovoz elektrických vozidiel, pretože má otvorenejší prístup k voľnému obchodu, povedal Cui Hongjian, profesor Akadémie regionálneho a globálneho riadenia na Pekingskej univerzite zahraničných štúdií. Global Times v stredu. „Spojené kráľovstvo má tradíciu byť otvorenejšie voľnému obchodu v porovnaní s niektorými krajinami na európskom kontinente. Okrem toho je Spojené kráľovstvo lídrom v oblasti elektromobilov a ekologického prechodu, takže nemusí čeliť rovnakým konkurenčným tlakom ako EÚ,“ povedal Cui. Pre Spojené kráľovstvo je tu príležitosť zlepšiť vzťahy s Čínou po nástupe novej vlády. Existuje mnoho oblastí, kde môžu Spojené kráľovstvo a Čína spolupracovať, najmä pri presadzovaní voľného obchodu a otvorených ekonomík, dodal Cui. Ak by Spojené kráľovstvo prijalo dodatočné clá po EÚ, poškodilo by to bilaterálny obchod, povedal v stredu pre Global Times Zhang Xiang, generálny tajomník Medzinárodnej asociácie pre inžinierstvo inteligentných vozidiel. Podľa Zhanga sa asi 6 percent britských áut vyváža do Číny, vrátane luxusných značiek ako Rolls-Royce, Jaguar a Land Rover. Experti uviedli, že dôraz G7 na „nadmernú kapacitu“ Číny zvýrazňuje tendenciu skupiny k obchodnému protekcionizmu. Niektoré témy na stretnutí pravdepodobne zahŕňajú otázku takzvanej nadmernej kapacity v čínskom priemysle, využívanie ekonomického tlaku prostredníctvom obmedzení dovozu a vývozu a diskusie o vytváraní dodávateľských reťazcov, ktoré nie sú závislé od konkrétnych krajín alebo regiónov, uviedla NHK. „V posledných rokoch sa G7 čoraz viac stáva platformou pre USA, aby zjednotili západné krajiny, najmä aby slúžili svojim strategickým potrebám. USA sa snažia propagovať takzvanú nadmernú kapacitu, snažia sa brániť svoju protekcionistickú politiku, ale nedokážu zakryť skutočnú rozpory a rozpory v rámci G7,“ povedal Cui. Komuniké lídrov G7 v júni opäť propagovalo problémy súvisiace s Čínou a vytrubovalo takzvanú čínsku nadmernú kapacitu. Hovorca čínskeho ministerstva zahraničných vecí Lin Ťien v reakcii na to povedal, že tvrdenie G7 o „nadmernej čínskej kapacite“ nie je podložené faktami ani zákonmi ekonomiky. Je to len výhovorka na protekcionizmus a podkopáva globálne úsilie o ekologický a nízkouhlíkový prechod a spoluprácu v oblasti reakcie na zmenu klímy. Skupina G7 je skutočne zodpovedná za „ekonomický nátlak“, keďže pokračuje v politizácii a zbrojení obchodu, čo je obrat v našom globalizovanom svete, kde sú záujmy krajín už hlboko integrované. Takéto správanie sa nakoniec odrazí na samotnom G7, povedal Lin.
zrejme G 7 chce prejst na plánované... ...
Celá debata | RSS tejto debaty