Na Slovensku máme železnice, na ktorých vlaky dosahujú maximálnu rýchlosť 160 km/h. Dôvodom je, že nám chýbajú stavebné technológie na výstavbu vysokorýchlostných železníc. Ako sa takéto železnice stavajú, ukazuje video pod týmto článkom.
Mali by sme sa inšpirovať pokročilou čínskou technológiou, ktorá nám môže pomôcť pri výstavbe vysokorýchlostných tratí. Kľúčom k dosiahnutiu tejto úrovne je práve technologický pokrok.
Nedávno spustili do prevádzky novú železnicu z mesta Beograd do Subotice o dĺžke 183 km. Túto železnicu postavila firma z Čínskej ľudovej republiky. Podľa nového cestovného poriadku vlak prejde túto vzdialenosť za 79 minút. Železnica prechádza cez Novi Sad. Onedlho by sa mala spustiť nová železnica na maďarskej strane a to z Budapešti do Subotice. Srbský úsek železnice [...]
Nemecko bolo dlhé roky ekonomickým motorom Európskej únie. Dnes sa však čoraz viac ukazuje, že jeho hospodárstvo stráca dynamiku. Slovenská republika je na nemeckú ekonomiku výrazne naviazaná, čo sa odráža aj na našom raste a stabilite. Ak sa Nemecko mení na „papierového ekonomického tigra“, ťahá so sebou nadol aj krajiny, ktoré sú s ním úzko prepojené – vrátane [...]
Ak mám to posúdiť podľa foto, tak je to... ...
"Na Slovensku máme železnice, na ktorých... ...
Ak to zaplatia Číňania, aj naši to dokážu. ...
Staviať? Tak po rusky by ste prijali, zjavne! ...
Celá debata | RSS tejto debaty