Na youtube je video na ktorom je ukázané, že čínsky rýchlovlak dosiahol cestovnú rýchlosť 393 km/h. To bola rýchlosť lietadiel – vrtuľových stíhačiek z 2. svetovej vojny.
Vzdialenosti do 1000 km sú pre letecké spoločnosti často neekonomické. To znamená, že železničná doprava by mohla byť pre tieto vzdialenosti atraktívnejšou alternatívou. Tvrdenie, že nám na Slovensku stačia vlaky s maximálnou rýchlosťou 160 km/h, je zavádzajúce. Vysokorýchlostná železničná doprava by výrazne skrátila cestovný čas a zvýšila atraktivitu železnice pre cestujúcich aj nákladnú dopravu.
V súčasnosti Slovensko stráca na atraktivite pre medzinárodnú dopravu kvôli nevyhovujúcemu stavu našej železničnej infraštruktúry. Zatiaľ čo iné krajiny investujú do modernizácie železníc, my zaostávame. Vysokorýchlostná trať Bratislava – Kúty – Břeclav – Praha a Bratislava – Žilina – Čadca – Bohumín by premenila Slovensko na dôležitý železničný uzol spájajúci Poľsko s Južnou Európou a Juhovýchodnú Európu s Českou republikou.
Takéto prepojenie by prinieslo ekonomický rast, zvýšilo atraktivitu krajiny pre investorov a zlepšilo životnú úroveň obyvateľov. Je načase, aby sme prestali zaostávať a investovali do modernej železničnej infraštruktúry.
A tu je ten čínsky rýchlovlak, ktorý by mohol byť tak naším vzorom ako by to mohlo niekedy v budúcnosti vyzerať na Slovenskej železnici:
Celá debata | RSS tejto debaty