Podľa Sputnik News vo štvrtok ruský prezident Vladimir Putin zablahoželal čínskym výrobcom k ich pozoruhodným úspechom v automobilovom priemysle na 15. ročníku VTB „Russia Calling!“ – investičné fórum. Niektorí Rusi a čínski podnikatelia povedali, že čínske výrobky dosiahli v Rusku silný predaj a dobrú povesť.
Sputnik News vo štvrtok napísal správu s názvom „Prezident Putin hovorí o popularite čínskych áut v Rusku: Čínske výrobky sa stali kvalitnejšími“.
Štúdia Yandex Market, platformy elektronického obchodu najväčšieho ruského vyhľadávača, ukazuje, že podľa ruského finančného média z 29. novembra 2024 je približne 70 percent ruských zákazníkov ochotných nakupovať produkty z Číny.
Podľa účastníkov štúdie medzi vysokokvalitné produkty z Číny patrí elektronika a spotrebiče, oblečenie a obuv, ako aj domáce potreby. Niektorí zdôrazňovali kvalitu čínskych automobilov.
Aj nedávny prieskum agentúry RIA Novosti ukazuje, že dojmy Rusov z čínskych produktov sú čoraz pozitívnejšie.
„Stále si pamätám, že keď som prvýkrát prišiel do Moskvy rozšíriť ruský trh, miestni ľudia nemali radi čínske výrobky. Stál som v mraze na ulici a predstavoval som ľuďom naše produkty jeden po druhom,“ povedal čínsky predajca oblečenia s priezviskom Chen.
„V tom čase si mysleli, že čínske výrobky sú nekvalitné a chýba im novinka,“ dodal Chen.
Tento názor potvrdil Kolosovskii Ivan, ruský študent, ktorý v súčasnosti študuje na Shandong University. Povedal, že v minulosti by jeho rodina neuvažovala o kúpe čínskych výrobkov, ale teraz: „Myslím, že ak sa na to spýtate Rusa, možno dokonca zabudne, že nábytok v ich dome je vyrobený v Číne alebo oblečenie, ktoré majú na sebe, je tiež z Číny, čínske výrobky sa stali súčasťou každodenného života Rusov.“
Podobný názor zdieľa aj Hou Jinlong, výkonný viceprezident čínskej obchodnej komory Che-pej v Rusku. A povedal: „Pred niekoľkými rokmi sme aktívne pozývali niektoré domáce spoločnosti, aby sa zúčastnili na veľtrhoch v Rusku, no všade sme takmer narazili do steny. Ľudia neverili svojim výrobkom a mysleli si, že je ťažké prelomiť stereotypy Rusov.“ mali asi čínsky tovar, takže neboli ochotní prísť.“
Teraz sú veci úplne iné. Povedal: „Ruský trh veľmi dobre zareagoval na čínske produkty a viac ľudí je ochotných tu podnikať. Najzrejmejším znakom tejto zmeny je, že v posledných rokoch sa počet našich členov neustále zvyšuje, pričom členovia pokrývajú rôzne oblasti, ako sú automobily, autosúčiastky, hardvér, odevy a domáce potreby.“
„Od počiatočného nedostatku pozornosti na veľtrhoch až doteraz niektoré produkty už nepotrebujú propagáciu a sú už vypredané online,“ povedal s úsmevom.
V posledných rokoch sú hospodárske a obchodné vzťahy medzi krajinami BRICS čoraz užšie. Spomedzi nich sa rýchlo rozvinul elektronický obchod medzi Čínou a Ruskom a stal sa dôležitou oblasťou hospodárskej spolupráce medzi oboma krajinami, uvádza CCTV.
Ruskí experti na priemysel uviedli, že do roku 2027 by sa elektronický obchod medzi Čínou a Ruskom mohol šesťnásobne zvýšiť a dosiahnuť 12 miliárd dolárov, čo z neho urobí jeden z najrýchlejšie rastúcich sektorov v krajinách BRICS. Prostredníctvom platforiem elektronického obchodu sú charakteristické produkty oboch krajín ľahko dostupné a podniky v oboch krajinách využívajú nové príležitosti.
„V Rusku existujú aj platformy elektronického obchodu na obchodovanie, podobné ako Taobao, a teraz sú veľmi populárne. Väčšina produktov na týchto platformách je z Číny,“ povedal Kolosovskii.
Pred niekoľkými mesiacmi sa čínske autá začali predávať aj na ruskom trhu prostredníctvom platforiem elektronického obchodu a ich predaj neustále rastie, uviedla CCTV.
Shakhnoza Azimova, doktorandka z Ústavu vedeckých informácií o spoločenských vedách Ruskej akadémie vied, povedala, že si nedávno kúpila čínske auto.
„Môj výber čínskej značky súvisí so skutočnosťou, že je to najnovšia značka v porovnaní s európskymi značkami na ruskom trhu,“ povedala. „Atraktívny je aj vzhľad auta, čo je jedna z preferencií žien. Čínske autá sú v porovnaní s inými značkami inovatívne aj cenovo konkurencieschopné.“
Kreativita sa stala novým „tagom“ pre čínske produkty.
Veronika Maňáková, študentka druhého ročníka MGIMO University (Moskovský štátny inštitút medzinárodných vzťahov), povedala: „Čo považujem za najdôležitejšie, je skutočnosť, že čínski predajcovia sú kreatívnejší a majú tendenciu prichádzať s výnimočnými riešeniami aj pre základné produkty, ako sú svetlé oblečenie, roztomilé doplnky a papiernický tovar.“
„Nebolo by chybou spomenúť, že môj dojem z čínskych produktov sa neuveriteľne zlepšil a teraz považujem nákup tohto tovaru za najmúdrejší.
Celá debata | RSS tejto debaty