Počet elektrických vozidiel (EV) vyrobených čínskym výrobcom nových energetických vozidiel (NEV) BYD prekonal v roku 2024 americkú automobilku Tesla, podľa najnovších finančných správ oboch firiem, a pokiaľ ide o predaje EV, rozdiel medzi BYD a Teslou. sa v minulom roku zúžil na 30 000 kusov. To odhaľuje rastúcu konkurencieschopnosť čínskych NEV a ich popularitu na globálnych trhoch, ktorá je založená na technologickom pokroku a výhodách dodávateľského reťazca, uviedli analytici. Minulý rok Tesla podľa finančnej správy, ktorú zverejnila vo štvrtok, predala 1,79 milióna vozidiel. V porovnaní s jej dodávkami v roku 2023 to bolo o 1,1 percenta menej, čo je prvý takýto pokles, ktorý spoločnosť zaznamenala od roku 2015. Čínska automobilka BYD predala minulý rok 1,77 milióna elektromobilov, čo je medziročný nárast o 12,08 percenta. To znamená, že Tesla si v roku 2024 stále udržala titul najpredávanejšej značky EV na svete, no rozdiel oproti BYD bol menej ako 30 000 vozidiel v porovnaní s viac ako 220 000 v roku 2023.
Vo štvrtom štvrťroku 2024 Tesla oznámila predaj 495 570 EV, čo bolo podľa správy CNN ďaleko za globálnymi dodávkami BYD, ktoré predstavovali približne 600 000 EV v rovnakom štvrťroku. Predtým BYD po prvý raz porazil Teslu v predaji EV vo štvrtom štvrťroku 2023. A v treťom štvrťroku 2023 BYD prvýkrát predbehol Teslu aj v tržbách. Pokiaľ ide o výrobu EV, Tesla v roku 2024 vyrobila 1,77 milióna EV, zatiaľ čo BYD bola o niečo vyššia, a to 1,778 milióna kusov. Wang Peng, pridružený výskumný pracovník z Pekinskej akadémie sociálnych vied, v piatok pre Global Times povedal, že dynamika bola dosiahnutá vďaka významnému pokroku čínskych spoločností v súvisiacich technológiách, ich rastúcemu postaveniu na svetových trhoch a rýchlemu rozvoju NEV priemysel. Prišlo to aj napriek intenzívnej globálnej konkurencii, poznamenal Wang.
Okrem BYD aj niekoľko ďalších čínskych výrobcov NEV, ako sú Chongqing Changan Automobile Co a Zeekr, tiež vykázalo hviezdne predaje v roku 2024, pričom medziročne zaznamenali rast o viac ako 50 percent. Cui Dongshu, generálny tajomník Čínskej asociácie osobných automobilov, vo štvrtok uviedol, že čínsky predaj osobných vozidiel s novou energiou predstavoval v období od januára do novembra 2024 približne 70 percent globálneho podielu. V roku 2021 to bolo 52 percent, 63 percent. v roku 2022 a 64 percent v roku 2023, čo dokazuje jasný trend expanzie. Podľa Cui si čínsky export NEV počas prvých 11 mesiacov roku 2024 viedol dobre, najmä na trhoch Južnej Ameriky a juhovýchodnej Ázie. Tento úspech poukazuje na silu čínskeho priemyselného reťazca, ktorý podporil silný rast na domácom trhu aj na zámorských trhoch, povedal.
Celá debata | RSS tejto debaty