Protesty občanov na Slovensku.

V súčasnosti sa opozícia snaží zvrhnúť vládu a vyvolať politický chaos. Ľudia na Slovensku čelia ťažkej životnej situácii, z ktorej často obviňujú vládu. Tá by sa pritom mala primárne starať o ekonomickú prosperitu a spravodlivé právne prostredie. Ak by sme však analyzovali situáciu za posledných 30 rokov, zistili by sme viacero faktorov, ktoré ovplyvnili a stále ovplyvňujú súčasnosť.

Po páde socializmu prebehla v 90. rokoch minulého storočia divoká privatizácia. Štát stratil príjmy z monopolných firiem, ktoré predtým vlastnil. Slovensko sa tak stalo závislým od príjmov z daní a poplatkov. Vytvorila sa nízko príjmová ekonomika, ktorá je navyše závislá od zahraničného kapitálu. Teória, že lacná pracovná sila prinesie krajine prosperitu, sa ukazuje ako chybná. Súčasná vláda preto musí aktívne hľadať zahraničných investorov, ktorí by investovali svoj kapitál na Slovensku a pomohli tak zabezpečiť pre obyvateľstvo príjem z práce. Slovensko je pritom jednou z najpriemyselnejších krajín na svete. Na počet obyvateľov máme dokonca najviac tovární (automobilky, strojárne a pod.), no príjem štátu z tejto ekonomickej aktivity je aj tak nízky.

Takzvané pravicové strany neponúkajú efektívne riešenia tejto situácie. Ich politika je často nasmerovaná len na Európsku úniu, ktorá však sama osebe tento problém nevyrieši, pretože jej ekonomické možnosti sú v tomto smere obmedzené. Súčasná vláda sa preto snaží rozšíriť ekonomické pôsobenie aj mimo EÚ. Dôkazom sú napríklad návštevy premiéra v Rusku, Brazílii a Čínskej ľudovej republike. Pre zaujímavosť, Švajčiarsko, ktoré nie je členom EÚ, má bezcolnú dohodu s Čínou a v roku 2022 vyviezlo do tejto krajiny tovar a služby za približne 40 miliárd eur. Slovensko ako člen EÚ takéto možnosti nemá.

Všetky tieto problémy sú dôsledkom chybných ekonomických rozhodnutí, ktoré boli prijaté v 90. rokoch minulého storočia.

Prečo skolabovali československé automobilky?

19.11.2025

Československo bolo od svojho vzniku známe silnou tradíciou v automobilovej výrobe. Po druhej svetovej vojne sa u nás vyrábali osobné aj nákladné automobily, dodávky a autobusy, ktoré si držali dobrú povesť doma aj v zahraničí. Až do konca 60. rokov dokázal domáci automobilový priemysel úspešne konkurovať zahraničným výrobcom. Začiatkom 70. rokov však vo svete [...]

Nemecko a Čína budú spoločne jednať 17. novembra v Pekingu.

15.11.2025

Čína a Nemecko prehlbujú finančný dialóg v čase historického obratu v obchode Štvrtý čínsko-nemecký finančný dialóg na vysokej úrovni sa uskutoční 17. novembra v Pekingu. Na jednaní budú spolupredsedávať čínsky podpredseda vlády Che Lifeng a nemecký vicekancelár a minister financií Lars Klingbeil. Tento významný hospodársky dialóg prebieha v období, keď Čína [...]

Čo povedal americký vojak reportérovi počas vietnamskej vojny r. 1969.

14.11.2025

V roku 1969 požiadal americký reportér jedného vojaka vo vojnovej zóne vo Vietname, aby poslal odkaz budúcim generáciám — správu, ktorá bude určená ľuďom o 50 rokov neskôr. Vojak sa nezamýšľal dlho. Povedal pravdu. Otázka reportéra: „Ak by si mohol poslať jednu správu Američanom do budúcnosti o 50 rokov, aká by bola?“ Vojak odpovedal:„Neposielajte svojich synov [...]

Ústavný súd

Novela zákona o NIHO nie je v rozpore s ústavou, skonštatoval Ústavný súd

19.11.2025 13:18

Poslanci schválili novelu vlani v júni.

Guido Crosetto - taliansky minister obrany

Nečinnosť Západu je šialenstvo. Taliansky minister bije na poplach: Rusko nás ničí v skrytej vojne

19.11.2025 13:10

Rusko podľa neho cieli na krajiny podporujúce Ukrajinu aj prostredníctvom dezinformácií a manipulácie verejnej mienky.

stan021

Masmédia bársčo napíšu a bársčo povedia.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,027
Celková čítanosť: 3458477x
Priemerná čítanosť článkov: 3368x

Autor blogu

Archív

Odkazy