6. októbra tohto roku sa začala testovacia prevádzka vôbec prvého čínskeho maglev vlaku, ktorý bude spájať Changsha South Railway Station to Huanghua International Airport. Dráha tohto vlaku je cca 18 500 metrov a bude sa pohybovať maximálnou rýchlosťou 100km/h. Náklady na tento projekt dosiahli 4,19 mld RMB čo je asi 675 mil. euro. Prepravná kapacita vlaku bude 60 cestujúcich. Japonsko a Nemecko tiež majú takéto technológie už viac ako 30 rokov, ale bohužiaľ som ešte nepočul, že by niekedy v budúcnosti aj chceli postaviť pre verejnosť nejakú funkčnú železnicu.
Vláčík vyrába China CSR Zhuzhou company, štátny podnik.
Letecká linka Chengdu – Beijing odteraz bude prepojená lietadlom ARJ-21 COMAC, prvým čínskym prúdovým lietadlom. Toto lietadlo bolo vyvinuté v rámci 10. čínskej päťročnice. Ako vyzerá toto lietadlo, tak tu je záznam z viedenského letiska.
Železničné neštastia, ktoré sa nedávno stali na Slovensku sú spôsobené nedostatočnou železničnou zabezpečovaciou technológiou, ktorá nespĺňa reálne potreby praxe. Železničné neštastie v Pezinku na hlavnej slovenskej trati z Bratislavy do Košíc sa len potvrdilo, že celý systém zabezpečenia je nedostatočný a nevyhovuje bezpečnosti. V Čínskej ľudovej republike [...]
Čo sa dalo v Amerike kúpiť v roku 1967 za 3000 dolárov? Dvaja susedia, jeden si kúpil moderné americké auto a ten druhý si kúpil novú chladničku, nový sporák, novú pračku, novú sušičku, gramofón, dva nové televízory, a nový chrobák volkswagen. Video: https://www.youtube.com/shorts/0GhnAt4torQ
Elektroauto od čínskej automobilky BYD je v súčasnosti najrýchlejším autom na svete. Auto na okruhu dosiahlo rýchlosť 496 km/h. Video: https://www.youtube.com/shorts/kI993MDjXUk
Vďaka za informácie! ...
Celá debata | RSS tejto debaty