Guangzhou ma 13.5mil. obyvateľov. Mesto sa ekonomicky prudko rozvíja vďaka svojej polohe pri Juhočínskom mori. Je to jedna z najvyspelejších častí Čínskej Ľudovej Republiky. Veľkomesto má priame spojenie s vysokorýchlostnou železnicou s hlavným mestom.
Slovák by sa veľmi čudoval, keby sa dostal do Guangzhou, veľkomesta v Čínskej Ľudovej Republike. Ako vlastne také veľkomesto vyzerá z výšky a či je tam aj nejaká zeleň. Skúsme porovnať toto veľkomesto a jeho usporiadanie s našou Bratislavou a mestskou zeleňou v našom hlavnom meste.
Toto kratučké video vás možno trošku poučí a naších mestských architektov aj poučí.
Súčasné médiá často naznačujú, že za zlú ekonomickú situáciu štátu je zodpovedná súčasná koalícia. Faktom však zostáva, že štátny dlh vzrástol z 48 % HDP v roku 2019 na 58,4 % v roku 2020, a v roku 2021 dosiahol rekordných 60,2 %. Súčasná vláda hľadá spôsoby, ako tento dlh znížiť, čo je náročná úloha. Potenciálnym prínosom by mohli byť čínske [...]
Na internete som našiel zaújmavé video od profesora ekonómie Richarda Wolffa. Vo videu vysvetľuje, prečo majú číňania vysokorýchlostné železnice a prečo takéto niečo nie je v USA. Kde je dôvod? Pozrite si nasledujúce video: https://www.youtube.com/shorts/kNxN-T_0-GA
V dialógu s bývalým gréckym ministrom financií Yanisom Varoufakisom sa Jeffrey Sachs venuje mylnej americkej predstave o víťazstve v obchodnej vojne s Čínskou ľudovou republikou a zároveň analyzuje otázku, či by sa Taiwan mohol stať „druhou Ukrajinou“. Obe tieto kľúčové témy rozoberá priložené video. Nech sa páči:
! v odkaze odstránte medzery ! /škriatok nezaspal/... ...
Kondratjevove ekonomické vlny /1920/ platili ...
za kulisami mesta sa skrýva najväčšia chemická... ...
Celá debata | RSS tejto debaty