Laos má novú železnicu. Železničné prepojenie s Čínou.
5. decembra 2021 09:51,
Prečítané 2 644x,
stan021,
Nezaradené
Nedávno spustili do prevádzky novú železnicu, ktorá vedie z Čínskej Ľudovej rep. do Laosu. Železnica je dlhá 1035km a prepája Kunming a hlavné mesto Vientiane. Železnica spĺňa všetky železničné čínske normy. Stavba železnice sa zaplatí z poplatkov jej používania a tak nezaťažuje štátny rozpočet Laosu. Železnica by mala pokračovať cez Thajsko a Malajziu do Singapúru. Keďže Thajsko a Malajzia sú chudobné krajiny, dá sa predpokladať, že to postaví len Čína ak bude ochota. Rozhodne by takáto železnica prepájajúca juhovýchodnú Áziu bola ekonomickým prínosom pre tento región.
Politika neoliberalizmu ovláda britskú spoločnosť viac ako 40 rokov. A čo v priebehu tohto času priniesol obyvateľom Spojeného Kráľovstva? Rastúcu chudobu, zrútený trh s bytmi, stagnujúce platy, znižujúce sa dôchodky a rastúca miera nerovnosti. Toto video vysvetľuje, prečo tento systém nebol určený pre bežných ľudí a prečo je na čase začať s niečim novým. Video:
Prečo by ste mali vyskúšať Linux? Na Slovensku väčšina používateľov počítačov siaha po operačnom systéme Windows alebo macOS. Je to škoda, pretože Linux je moderný, bezpečný a veľmi prispôsobiteľný operačný systém, ktorý má čo ponúknuť aj bežnému používateľovi. Sloboda a súkromie Linux vás nesleduje. Na rozdiel od Windowsu, ktorý zhromažďuje množstvo [...]
Druhý dôchodkový pilier je najväčšou ekonomickou udalosťou novodobého Slovenska. Je to naozaj zisk z rozumu? Aké sú reálne príjmi dôchodcov, ktorý dostávajú dôchodok z 2. piliera v súčasnosti? Oplatí sa druhý dôchodkový pilier pre bežného občana? Vláda SR by mohla na tieto otázky zodpovedať a možno by sme boli nemilo prekvapení. Video:
A slovaci maju caputovu ...
Pre toho, ktorý oficiálne uznáva JEDNU ČÍNU ?... ...
jáááj, takto som spôsobila to nedorozumenie,... ...
Teda tu si myslela Japonsko a nakoniec to bola... ...
pre europana su jeho formulacie ako "v... ...
Celá debata | RSS tejto debaty