Ako sa dnes presadzujú čínske výrobky na Japonskom trhu.

Pri nákupoch v japonských obchodoch s domácimi spotrebičmi môžu zákazníci v posledných rokoch vždy vidieť čínske značky na nápadných miestach. Analytici tvrdia, že čínske značky domácich spotrebičov si čoraz viac získavajú priazeň japonských spotrebiteľov svojou kvalitou a povesťou, čo odráža mimoriadne úspechy „Made in China“ v oblasti inteligencie, značky a internacionalizácie za posledné desaťročie.

Japonské médiá Nihon Keizai Shimbun informovali, že čínska skupina Hisense zriadila v Japonsku výskumné a vývojové centrum. Nové produkty vyvinuté pre mladých Japoncov sú obľúbené a umiestňujú sa na popredných miestach v obchodoch, čím narúšajú trhový monopol japonských značiek.

Podiel Hisense na japonskom televíznom trhu, bol iba 2,4 percenta v roku 2017, dosiahol v minulom roku 12,9 percenta, čo je piate miesto a len asi o deväť percent nižšie ako Sharp, ktorý je na čele rebríčka, informovali médiá s odvolaním sa na údaje globálnej spoločnosti Euromonitor International pre prieskum trhu.

Japonskí spotrebitelia okrem televízorov veľmi dôverujú aj chladničkám, práčkam a klimatizáciám vyrobeným čínskymi spoločnosťami pre domáce spotrebiče, ktorých predaj na japonskom trhu tiež rastie.

Li Wenli, prezident Hisense Japan, povedal Xinhua, že spoločnosť zaregistrovala svoju pobočku v Japonsku na konci roka 2010 a začala predávať produkty v roku 2011. Po rokoch na japonskom trhu sa Hisense rozrástla na obľúbenú značku elektrických spotrebičov medzi japonskými spotrebiteľmi, najmä mladšia generácia.

V posledných rokoch tento gigant domácich spotrebičov videl, že jeho televízory, chladničky, práčky, klimatizácie, stereo a ďalšie produkty vstupujú do takmer všetkých bežných reťazcov domácich spotrebičov, reťazcov s tovarom pre domácnosť a platforiem elektronického obchodu v Japonsku.

„Máme tu vystavené všetky druhy produktov Hisense a naši zákazníci im dávajú veľmi vysoké hodnotenia,“ povedal obchodný personál známeho japonského predajcu elektroniky Bic Camera.

S vyššou kvalitou, aktualizovanými produktmi a lepšími popredajnými službami si čínske domáce spotrebiče posilnili imidž svojej značky prostredníctvom modernizácie a prechodu.

Okrem tradičných domácich spotrebičov žiaria nové čínske inteligentné spotrebiče aj na japonskom trhu, kde sa čínska spoločnosť zaoberajúca sa inteligentnou spotrebnou elektronikou Anker Innovations videla, ako sa jej prenosný domáci projektor stal bežným produktom, obľúbeným u mladých ľudí, ktorí žijú bez televízora, uvádza Nihon Keizai. Shimbun.

Podiel spoločnosti na japonskom trhu projektorov sa podľa japonskej výskumnej spoločnosti BCN umiestnil na druhom mieste a v roku 2021 dosiahol 14,8 percenta.

V očiach Li sú čínske značky a produkty čoraz viac v centre pozornosti na zámorských trhoch, čo nevyhnutne vyplynulo z neustáleho rozvoja čínskej ekonomiky v poslednom desaťročí, zatiaľ čo mnohé čínske firmy, vrátane Hisense, kráčajú po ceste internacionalizácie.

Počas posledného desaťročia dosiahli čínske podniky zaoberajúce sa domácimi spotrebičmi rýchly rast, užšiu spoluprácu v dodávateľskom reťazci a obojstranne výhodnú situáciu prostredníctvom fúzií a akvizícií japonských podnikov s domácimi spotrebičmi.

V roku 2012 získala spoločnosť SANYO Electric divíziu práčok a chladničiek pre domácnosť od spoločnosti Haier Group. Spoločnosť Toshiba predala v roku 2016 svoje podnikanie v oblasti bielej techniky alebo veľkých domácich elektrospotrebičov skupine Midea Group a v roku 2018 predala svoju divíziu televízorov skupine Hisense Group.

Objem bilaterálneho obchodu medzi Čínou a Japonskom vzrástol v roku 2021 o 17,1 percenta na 371,4 miliardy amerických dolárov, ukazujú údaje čínskej generálnej colnej správy.

Keďže čínsko-japonské hospodárske a obchodné väzby sa naďalej rozširujú, čínske výrobky sa integrujú na japonský trh a „Made in China“ sa stalo nevyhnutnou súčasťou života japonských spotrebiteľov.

Amerika s Čínou hrá poker.

27.04.2025

V dialógu s bývalým gréckym ministrom financií Yanisom Varoufakisom sa Jeffrey Sachs venuje mylnej americkej predstave o víťazstve v obchodnej vojne s Čínskou ľudovou republikou a zároveň analyzuje otázku, či by sa Taiwan mohol stať „druhou Ukrajinou“. Obe tieto kľúčové témy rozoberá priložené video. Nech sa páči:

Čína získala 70 % svetového trhu v predaji robotov, tvrdí predstaviteľ MIIT

27.04.2025

Čína od roku 2024 vyrobila takmer 100 robotických produktov s umelou inteligenciou (AI), čím si zabezpečila 70 percent svetového trhu, a budúce vyhliadky čínskeho priemyslu robotov s umelou inteligenciou (AI) sú široké, uviedol v sobotu Du Guangda, úradník Ministerstva priemyslu a informačných technológií (MIIT). Čína je jedinou krajinou na svete s kompletným priemyselným [...]

Čína vlastní asi 60 percent patentov na umelú inteligenciu.

24.04.2025

Čína sa v súčasnosti stala najväčším svetovým držiteľom patentov na umelú inteligenciu (UI) a vlastní asi 60 percent globálnych patentov týkajúcich sa umelej inteligencie. Umelá inteligencia je kľúčovou hnacou silou v novej vlne technologickej revolúcie a priemyselnej transformácie a čínsky sektor UI vykazuje silné tempo rozvoja, povedal Shen Changyu, šéf Čínskej [...]

Robert Prevost /  Lev XVI /

Nový pápež má v politike jasno. Jeho staré príspevky na sieťach prekvapujú. Čo si myslí o Trumpovi a Vanceovi?

09.05.2025 06:55

Vatikán potvrdil, že účet je autentický a patril Prevostovi, ktorý sa narodil v Chicagu.

Červené námestie, Rusko, prehliadka, Deň víťazstva, Moskva

Rusko oslavuje porážku nacistického Nemecka, hlavným hosťom je podľa Putina čínsky prezident

09.05.2025 06:49

Rusko si v piatok vojenskou prehliadkou na Červenom námestí v Moskve pripomenie 80. výročie porážky nacistického Nemecka.

Volodymyr Zelenskyj

ONLINE: Zelenskyj telefonoval s Trumpom: Moskva musí ukázať ochotu na 30-dňové prímerie, až potom budeme rokovať

09.05.2025 06:00, aktualizované: 07:26

Kyjev podmieňuje rokovanie s Moskvou "v akomkoľvek formáte" zastavením bojov na 30 dní. Prímerie chce aj Trump a hrozí Rusku sankciami, ak nebude dodržiavané.

Tomáš Drucker

Experimenty s deťmi? Drucker chce povinnú škôlku od troch rokov. Rodičia sa obávajú, nový model kritizujú aj strany

09.05.2025 06:00

Pre trojročné deti bude povinná predškolská dochádzka povinná.

stan021

Masmédia bársčo napíšu a bársčo povedia.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 954
Celková čítanosť: 3167554x
Priemerná čítanosť článkov: 3320x

Autor blogu

Archív

Odkazy