Čína v prvej polovici tohto roka prekonala Japonsko ako najväčšieho svetového exportéra vozidiel – a analytici tento úspech pripisujú rastúcej popularite nových energetických vozidiel vyrobených v tejto krajine.
Výrobcovia automobilov v Číne dodali od januára do júna do zámoria 2,34 milióna vozidiel, čo je medziročný nárast takmer o 77 percent, uviedla Čínska asociácia výrobcov automobilov s odvolaním sa na údaje Generálnej colnej správy.
Japonsko v rovnakom období zaostalo na úrovni 2,02 milióna kusov, čo je medziročný nárast o 17 percent, ukázali údaje Japonského združenia výrobcov automobilov.
Čína, ktorá bola vlani druhým svetovým vývozcom vozidiel, už v prvom štvrťroku tohto roka porazila Japonsko.
Cui Dongshu, generálny tajomník Čínskej asociácie osobných automobilov, uviedol, že dopyt po elektromobiloch vyrobených v Číne na veľkých trhoch, ako je Európa a juhovýchodná Ázia, prudko stúpa.
Cui odhaduje, že celoročný export vozidiel z Číny môže dosiahnuť 5 miliónov kusov, z 3,11 milióna kusov v roku 2022.
Čínsky export NEV, ktorý zahŕňa elektromobily a plug-in hybridy, dosiahol od januára do júna celkovo 534 000 kusov, čo je medziročný nárast o 160 percent, podľa údajov CAAM.
Tvorili zhruba 23 percent celkového exportu vozidiel v krajine v danom období a ich tempo rastu bolo viac ako dvojnásobné v porovnaní s priemerným exportom vozidiel.
Tesla, ktorej továreň v Šanghaji slúži ako hlavný exportný uzol na celom svete, v prvom polroku vyexpedovala z Číny viac ako 180 000 vozidiel, čo je medziročný nárast o viac ako 87 percent, pričom zoznam destinácií sa rozrástol o krajiny ako Thajsko a Južná Kórea.
BYD vyviezol v rovnakom období viac ako 81 000 vozidiel, čo je približne 10-krát viac ako v rovnakom období minulého roka, keďže najväčší výrobca NEV v Číne začal od druhej polovice minulého roka zrýchľovať svoje nájazdy na zámorské trhy.
SAIC, najväčší čínsky výrobca vozidiel podľa predaja, predal v prvom polroku v Európe 115 000 vozidiel značky MG, z ktorých viac ako 50 percent tvorili NEV, povedal Yu De, výkonný riaditeľ medzinárodného obchodného oddelenia automobilky.
SAIC je najväčším exportérom Číny, pričom od januára do júna bolo do zámoria dodaných 483 000 kusov. Uviedla, že očakáva, že jeho celkový export v tomto roku dosiahne 1,23 milióna kusov, z ktorých NEV značky MG pravdepodobne presiahne 200 000 kusov.
Zeekr, prémiová čínska značka elektromobilov patriaca pod Geely Holding Group, spustila začiatkom tohto mesiaca z montážnej linky svoj prvý model pre európsky trh. Dodávky vo Švédsku a Holandsku začne ešte v tomto roku.
Zeekr uviedol, že svoje vozidlá uvedie na ďalšie európske trhy vrátane Dánska, Nemecka, Francúzska a Nórska v roku 2024.
Cui z CPCA uviedol, že hlbšie prenikanie čínskych značiek do Ruska tiež pomohlo zvýšiť čínsky predaj automobilov v zámorí, keďže niektoré medzinárodné značky sa z tejto krajiny stiahli kvôli konfliktu s Ukrajinou.
Rusko, Mexiko a Belgicko patrili medzi prvé tri destinácie z hľadiska celkového vývozu vozidiel z Číny podľa údajov GAC na základe vývozu za prvých päť mesiacov roka.
Len utesuješ ludí. Dalšia svetová kríza... ...
súdruh, ekonomika nikdy nebola a v tomto svete... ...
Celá debata | RSS tejto debaty