V mediach sa často zdôrazňuje potreba prispôsobenia školstva v našom štáte potrebám pracovného trhu. Toto stále počúvam pri vystúpeniach politikov a odborníkov. Môj osobný názor je, že to nemusí byť to pravé orechové. Mám 57 rokov a mám takú prácu na ktorú by som nikdy nepomyslel ked som mal -násť rokov. Svet sa časom mení a práca ako zdroj obživy sa o dvadsať alebo tridsať rokov zmení natoľko, že tí čo budú mať zamestnanie v tom čase, tak sa stretnú s novými technológiami, hlavne s univerzálnou umelou inteligenciou. Dnes tlačiť na deti, aby študovali profesie, ktoré potrebujú automobilky a iné firmy je hlúposť. Nechcem zachádzať do podrobností, lebo potom by tento blog obsahoval stovky viet, ktoré by si potom aj tak nikto neprečítal. Jednoducho skrátka pokiaľ možno sa dá tak mladým ľuďom dať univerzálne vzdelanie. Odborné vzdelanie by sa malo vyučovať len na vysokých školách, alebo vyšších stredných školách. Do maturity by sa deti nemali učiť odborným predmetom, ale predmetom, ktoré sú univerzálne. Za univerzálne predmety považujem ako matematika, jej špecifické časti, fyzika, chémia, cudzie jazyky, etika a pod. Stredné technické školy by som zrušil a zaviedol len a len možnosť univerzálneho vzdelania do maturity. Po maturite, ktorá by bola povinná by deti chodili do špeciálnych pomaturitných škôl, alebo na vysoké školy, kde by vyštudovali už konkrétny odbor. Univerzálne vzdelané obyvateľstvo bude mať oveľa väčšiu šancu na presadenie sa v budúcom technicky oveľa rozvinutejšom svete. Už teraz vidím, že budem mať veľké množstvo nesúhlasov pod mojím blogom, ale bohužiaľ budeme sa musieť prispôsobovať budúcim technológiam. Drvivá väčšina dnešných -násťročných sa dožije takej doby, že tá ich súčasná profesia ktorú študujú jednoducho zanikne. Záverom by som len chcel zdôrazniť vetu, ktorú som napísal a teda aby sme netlačili na deti, aby študovali profesie, ktoré potrebujú automobilky a iné firmy v súčasnosti.
Celá debata | RSS tejto debaty