Minulý rok Čínska Ľudová rep. dosiahla obrat v zahraničnom obchode vo výške 42 700 miliard juanov čo je dnešným kurzom cca 5 790 miliard euro.
Vývoz bol zvýšený o 10,5% oproti minulému roku, dosiahol 24 000 miliard juanov, dovoz vzrástol o 4,3%. Obchodný prebytok bol 5 900 miliard juanov cca 810 miliard euro.
Čínske tovary a služby majú výbornú kvalitu, keďže sa dobre predávajú na celom svete.
Colný hovorca LüDaliang na piatkovej tlačovej konferencii prezradil, že čínsky export solárnych článkov, lítiových batérií a automobilov vzrástol v roku 2022 o 67,8 percenta, 86,7 percenta a 82,2 percenta.
Medzitým dovoz niektorých kategórií produktov prudko vzrástol. Minulý rok Čína doviezla 3,19 bilióna juanov v energetických produktoch, ako je ropa, zemný plyn a uhlie, čo predstavuje 17,6 percenta z celkovej hodnoty dovozu. Objem dovozu poľnohospodárskych produktov bol 1,57 bilióna juanov, čo je medziročný nárast o 10,8 percenta, ukázali colné údaje.
Obchodná činnosť obchodných spoločností bola v minulom roku tiež energická. V roku 2022 celkový počet podnikov zahraničného obchodu v Číne vzrástol o 5,6 percenta na 598 000. Medzi nimi je viac ako 500 000 súkromných podnikov, ktorých obchod dosiahol 21,4 bilióna juanov, čo predstavuje medziročný nárast o 12,9 percenta.
Chen Jing, viceprezident Technologického a strategického výskumného inštitútu, v piatok pre Global Times povedal, že obchodná stabilita Číny je podporená silnou výrobnou silou, keďže výrobné faktory krajiny nemajú prakticky žiadne slabé miesta vo výrobnom sektore.
„Čína sa dokáže vyrovnať s takmer všetkými problémami vznikajúcimi vo výrobnom sektore, vrátane inflácie, koronavírusu a tak ďalej. To je niečo, čo iné krajiny, dokonca ani niektoré globálne výrobné veľmoci, nie sú schopné,“ povedal Chen.
Osobitne upozornil na skutočnosť, že čínsky výrobný priemysel obstál v skúške hospodárskeho poklesu v druhom štvrťroku, ktorý vyvolala dvojmesačná karanténa v Šanghaji, keďže incident nemal taký škodlivý vplyv na všeobecný obchodný sektor Číny, ako to niektoré zahraničné médiá očakávali.
„Plne to svedčí o tom, že obchod je dominantným čínskym priemyslom, ktorý má obrovskú kontinuitu.
Celá debata | RSS tejto debaty