Čínsky automobilový priemysel dosiahol míľniky v roku 2023 s rekordnou výrobou a predajom, podľa údajov z priemyslu zverejnených vo štvrtok, čím sa krajina môže stať najväčším exportérom automobilov na svete.
Významný rozvoj čínskeho automobilového priemyslu je živým prejavom nielen úspechu modernizácie čínskeho priemyslu, ale aj obrovského potenciálu krajiny pre rozvoj vysokej kvality, poznamenali odborníci. Ponúkol tiež silné vyvrátenie príbehov o „kolabovaní čínskej ekonomiky“ alebo „Číne vrcholiacej“, ktoré sú rozšírené v západnom svete, uviedli.
Výroba áut v Číne presiahla v roku 2023 30,16 milióna kusov, čo je medziročný nárast o 11,6 percenta a predaj presiahol 30,09 milióna kusov, čo je nárast o 12 percent, podľa údajov zverejnených Čínskou asociáciou výrobcov automobilov (CAAM). Podľa CAAM zaznamenala produkcia aj predaj nové rekordy.
Cui Dongshu, generálny tajomník Čínskej asociácie osobných automobilov, uviedol, že rekordné čísla boli míľnikom pre čínsky automobilový priemysel, ale čo je dôležitejšie, podčiarkli obrovský potenciál.
„Celkové údaje o produkcii a predaji stanovili nové rekordy a tiež predstavovali nový priestor pre rozvoj, ktorý zvýšil naše očakávania rastu trhu a potenciál podpory spotreby,“ povedal Cui vo štvrtok pre Global Times.
Rozhodujúce je tiež to, že čínsky export áut dosiahol 4,91 milióna, čo je medziročný nárast o neuveriteľných 58 percent, ukázali údaje CAAM. Očakáva sa, že s takýmito robustnými číslami sa Čína stane najväčším exportérom automobilov na svete.
„Číne trvalo 55 rokov, kým zvýšila počet automobilových exportov z jedného na 1 milión. V roku 2021 prekročili 2 milióny a v roku 2023 dosiahli 4,91 milióna, čo sa blíži k 5 miliónom,“ povedal Fu Bingfeng, výkonný viceprezident a tajomník. generála CAAM, citovala China Media Group.
Od svojho začiatku v roku 1953 dosahoval čínsky automobilový priemysel jeden míľnik za druhým. V roku 1956 zišiel z výrobnej linky prvé čínske nákladné auto Jiefang, čím sa skončila dlhá história Číny, ktorá nebola schopná vyrábať autá. V roku 2009 výroba a predaj po prvýkrát prekročili 10 miliónov, čím prekonali USA a stali sa najväčším svetovým výrobcom a predajcom áut, čo je titul, ktorý Čína drží už 15 rokov.
Pred rokom 2023 bolo Japonsko najväčším exportérom automobilov na svete, no údaje v priebehu roka ukázali, že Čína predbehla Japonsko a stala sa najväčším svetovým exportérom automobilov. S pôsobivým počtom 4,91 milióna vývozu automobilov za celý rok mnohí veria, že Čína v roku 2023 predbehla Japonsko.
Li Yong, vedúci výskumník v Čínskej asociácii medzinárodného obchodu, uviedol, že rekordné čísla o výrobe a predaji predstavujú míľnik aj pre celý čínsky výrobný priemysel.
„Rozvoj automobilového priemyslu je kľúčovým ukazovateľom výrobných kapacít krajiny a jej celkovej sily,“ povedal Li vo štvrtok pre Global Times s tým, že vzostup čínskeho automobilového priemyslu je mikrokozmom vzostupu čínskeho vyspelého výrobného priemyslu a svoju celkovú národnú silu.
Čínsky automobilový priemysel je nielen rekordnými číslami výroby a predaja, ale neustále stúpa na vrchol z hľadiska technológií, najmä v odvetví nových energetických vozidiel (NEV), poznamenali odborníci.
V roku 2023 Čína podľa CAAM vyviezla 1,203 milióna NEV, čo je medziročný nárast o 77,6 percenta.
Podľa GlobalData, poskytovateľa priemyselných údajov, sa Čína v druhom štvrťroku 2023 stala najväčším svetovým zdrojom patentov v oblasti batérií hnacej sústavy elektrických vozidiel.
V septembri dominovali čínski výrobcovia NEV na autosalóne v nemeckom Mníchove a kreslili svetové titulky. Vo štvrtom štvrťroku 2023 čínska automobilka BYD Co predbehla americkú Teslu Inc a stala sa najväčším svetovým výrobcom elektromobilov.
Vzostup priemyslu NEV je mikrokozmom úspechov, ktoré Čína dosiahla pri modernizácii svojho rozsiahleho výrobného priemyslu, exportného sektora a domáceho trhu – to všetko je kľúčové pre vysokokvalitný rozvoj Číny, uviedli odborníci.
Li povedal, že silný čínsky sektor NEV tiež poháňal v krajine snahu o obnoviteľné energie a zelený rozvoj a podporil modernizáciu čínskeho exportného priemyslu.
„NEV sa stali jednou z najvyšších ‚nových troch položiek‘ čínskeho exportu, pričom ďalšie dve boli batérie a solárne panely. Zdôraznilo to tiež rozmach čínskej digitálnej ekonomiky a vysokokvalitný rozvoj,“ povedal Li.
Toto tvrdenie je objav sveta. ...
komunizmus zvíťazí a potom príde koniec sveta.... ...
Celá debata | RSS tejto debaty