Čínsky automobilový trh sa v prvom štvrťroku 2024 výrazne rozbehol, pričom výroba a predaj áut prekročili v tomto období 6,7 milióna kusov, ukázali v stredu údaje Čínskej asociácie výrobcov automobilov (CAAM).
Od januára do marca sa výroba automobilov medziročne zvýšila o 6,4 percenta na 6,6 milióna kusov, zatiaľ čo predaj automobilov vzrástol medziročne o 10,6 percenta na 6,72 milióna kusov, uvádza CAAM.
„Celkovo výroba a predaj áut v krajine zaznamenali v prvom štvrťroku rýchly rast, pričom osobné aj úžitkové vozidlá vykázali dobré výsledky. Prienik nových energetických vozidiel (NEV) na trh zostáva nad 30 percentami, zatiaľ čo vývoz áut zostáva na úrovni na vysokej úrovni a zohráva aktívnu úlohu pri riadení kontinuálneho rastu odvetvia,“ uviedol v stredu Chen Shihua, zástupca generálneho tajomníka CAAM, čínska centrálna televízia (CCTV).
Počas tohto obdobia vývoz áut z krajiny vyskočil o 33,2 percenta oproti predchádzajúcemu roku a dosiahol 1,32 milióna kusov.
Automobilový priemysel ako pilier národného hospodárstva zohráva dôležitú úlohu pri stabilizácii rastu a podpore zamestnanosti. Preto je podľa asociácie dôležité zintenzívniť úsilie na posilnenie dynamiky rastu odvetvia.
„Celkovo by sme nemali prikladať dôležitosť len podpore rastu predaja a výroby, ale tiež pomáhať zlepšovať kvalitu,“ povedal Chen. „Čína už dosiahla výhody v oblasti inteligentných prepojených vozidiel v sektore NEV a my by sme túto výhodu mali neochvejne upevniť a rozšíriť,“ povedal.
Chen vyzval na zavedenie cielených politík na podporu výmeny starých a nových áut s cieľom ďalej stimulovať spotrebu áut a prispieť k rozvoju vysokej kvality v tomto odvetví.
Prudký čínsky export automobilov a rastúci dopyt na domácom trhu sú podporované vládnym tlakom na nízkouhlíkový zelený rozvoj, podporovaný čoraz modernejším priemyselným systémom a vyspelým priemyselným reťazcom. USA a EÚ však podnikli protekcionistické kroky proti čínskemu vývozu áut v snahe obmedziť čínske technologické inovácie a dlhodobý hospodársky rozvoj.
Wang Wentao, minister obchodu Číny, v nedeľu v Paríži zdôraznil, že rýchly rozvoj čínskych výrobcov elektrických vozidiel je výsledkom neustálych technologických inovácií, dobre zavedeného systému dodávateľského reťazca a plnej konkurencie na trhu, nie dotácií.
Celá debata | RSS tejto debaty